Brainstorming je metoda za pronalaženje kreativnih rješenja za određene probleme. Provodi se tako da se sudionici koncentriraju na problem i potom nastoje smisliti što više, što radikalnijih rješenja. Ideje bi namjerno trebale biti što šire i što neobičnije, a brzina je važan faktor, dinamičnost je jedna od glavnih karakteristika brainstorminga. Brainstorming je osmišljen zato da vas se izbaci iz okvira u kojima razmišljate i uvede u nove načina razmišljanja u pronalaženju rješenja.
Obično se provodi u grupama i vrlo je zabavan način da se pronađu nove ideje i da se sve sudionike potakne na smišljanje i razmišljanje. Grupa može biti velika, ali preporuča se da broj ljudi ne bude prevelik kako bi se smanjila nelagoda. Sudionici bi se trebali barem poznavati kako bi se početna nelagoda smanjila na minimum.
Započnite tako što ćete odbrati nekoga tko će zapisivati ideje na papir veličine postera ili na ploču koja će se nalaziti na mjestu gdje je vidljiva cijeloj grupi.
Osnovni principi brainstorminga:
Izbjegavajte kritiku. Sve ideje, bez obzira na to koliko se činile lude ili glupe trebale bi biti pozitivno dočekane bez ciničnih komentara i kritika od sudionika. Glavni cilj brainstorminga je skupiti što veći broj ideja, dakle kvantiteta je u ovom slučaju važnija od kvalitete. Dajte do znanje sudionicima da je baš svaki prijedlog dobrodošao, štoviše ohrabrujte smjele i radikalne ideje.
Odgađajte vrednovanje. Na sastancima brainstorminga nije ni vrijeme ni mjesto za procjenjivanje svake ideje posebno. Zato nemojte zaustavljati proces kako biste neku ideju procjenjivali. Sve ideje su jednako vrijedne u procesu brainstorminga, prava vrijednost ideja kao rješenja za problem se određuje kasnije.
Nadograđujte na ideje drugih. Dobro izvedeni brainstorminzi su zabavni i dinamični. Sudionici se trude nadovezati se na iznesene ideje, što često zna rezultirati neobičnim i iznenadnim preokretima.
Kako započeti brainstorming?
Evo nekoliko načina za započinjanje brainstorminga koje se često koriste i dokazano su efikasni:
- Postavite početno pitanje. Ono može biti direktno povezano s problemom ili samo posredno upućivati na njega, no bitno je da je tako strukturirano da potakne sudionike na odgovor, dakle da je jednostavno i općenito, njegova funkcija je samo započeti.
- Koristite asocijacije. Ovu metodu karakterizira stvaranje lista pojmova nastala kroz brainstorming. Primjerice, želite smisliti slogan za novi gel. Možete započeti sa riječi gel i zatim sastaviti listu riječi koje riječ "gel" asocijativno proizvede kod sudionika. Potom se brainstorming može nastaviti i na neki pojam koji je dobiven na ovaj način. Na kraju ćete imati veći broj lista i da biste dobili slogan potrebno je neke od tih pojmova povezati ne kreativan način.
- Definirajte izazov. Možete proces pokušati započeti i na način da jasno artikulirate što se traži. Primjerice ako firma koja posjeduje neki stroj koji služi za proizvodnju okruglih predmeta od metala želi osmislite nove proizvode koje bi na njemu proizvodila, cilj možete definirati na sljedeći način: "Nabrojite sve predmete od metala koji postoje, a trenutno ih firma ne proizvodi".
Svatko tko je proveo godine gradeći posao zna koliko energije i predanosti to zahtijeva. Ponekad, vlasnici dođu do točke kada više ne mogu, ili ne žele, nastaviti dalje. To se može dogoditi iz više razloga, no kada je pravo vrijeme za prodati poslovne udjele i izaći iz obiteljskog poslovanja?
Sada je već izvjesno da će s početkom 2025. godine ponovo doći do povećanja praga za obvezan ulazak u sustav poreza na dodanu vrijednost te da će sadašnji limit od 40.000 eura biti povećan na 50.000 eura
Prodaja obiteljske tvrtke (poslovnih udjela u obiteljskoj tvrtki) predstavlja složen proces u kojem je ključno uskladiti financijske interese prodavatelja i kupca. Jedan od često korištenih instrumenata u ovakvim transakcijama je earnout– mehanizam kojim dio kupoprodajne cijene ovisi o budućim poslovnim učincima društva čiji su poslovni udjeli predmet transakcije.