Novi obrtnici ili osnivači poduzeća, ukoliko su ih registrirali putem interneta, što je danas uhodan i brz proces, često misle da su sve napravili tim činom. Međutim, ipak ste još daleko od toga u uvjetima domaće državne birokracije!


Otvorili ste tvrtku ili obrt putem interneta i želite znati koji su vaši sljedeći koraci? U članku saznajte kome ste se dužni obratiti i u kojem roku.

Novi obrtnici ili osnivači poduzeća, ukoliko su ih registrirali putem interneta, što je danas uhodan i brz proces, često misle da su sve napravili tim činom. Međutim, ipak ste još daleko od toga u uvjetima domaće državne birokracije!

 

OBRTI

Ukoliko ste primili rješenje o otvaranju i početku poslovanja obrta te obrtnicu - registrirali ste gospodarsku djelatnost sebe osobno i uočit ćete da obrt upravo zato ima isti OIB kao i vi. 

Naredne korake trebate poduzeti čim prije, a primarno bi bilo da se prijavite Poreznoj upravi, osobito ako želite zatražiti paušalno oporezivanje - za što imate rok od 8 dana. Prijavu obavljate online preko aplikacije e-Porezna i to s obrascem RPO - kojeg ćete naći u poglavlju Zahtjevi.

Usporedno s time, trebate putem drugog zahtjeva zatražiti dodjelu PDV ID broja, ukoliko ćete poslovati s poduzetnicima iz Europske unije, čak iako ćete biti paušalno oporezovani. Dapače, ovaj korak ne smijete preskočiti osobito ukoliko će se raditi o isporuci ili stjecanju usluga.

Ukoliko želite ući u sustav PDV-a, prijavu radite na isti način i to prije prve isporuke.

Sljedeća institucija je HZMO, kojem trebate prijaviti obrt i svoje samozapošljavanje - ukoliko niste negdje drugdje već zaposleni, pa obrt obavljate kao drugu djelatnost. Ukoliko nemate poslovni certifikat, ovaj dio procesa ćete morati obaviti na šalteru nadležne područne službe. Ukoliko takav certifikat posjedujete, prvo morate napraviti opunomoćenje za taj certifikat, unutar aplikacije HZMO-a, a prijave i odjave i kad punomoć bude aktivirana.

Što se tiče HZZO-a, oni će podatke dobiti od HZMO-a nakon nekog vremena. Međutim, u praksi ta razmjena često izostane, pa bi bilo dobro da nakon 5-7 dana od predaje na HZMO-u posjetite i šalter HZZO-a i predate prijavu. Bez obzira što je javno proklamirano kako HZMO i HZZO razmjenjuju podatke, imajte na umu da službenici zapravo očekuju da vi kontrolirate je li se to dogodilo ili nije.

Zapošljavate li radnike, imajte na umu da ste prijave na HZMO i HZZO dužni predati prije njihovog početka rada.

 

PODUZEĆA

Prilikom registriranja poduzeća putem interneta, Porezna uprava dobije podatke o tome, ali većina ispostava inzistira da im se javite i dostavite još niz podataka. Vrlo često ne obrade ni zahtjev za ulazak u sustav PDV-a i/ili dodjelu PDV ID broja, dok im to ne dostavite. Stoga je preporuka što prije stupiti u kontakt sa nadležnim referentom u PU.

Što se tiče HZMO-a i HZZO-a, u ime poduzeća ste dužni unaprijed predati prijave tek ukoliko zapošljavate. Budući da direktori imaju osobit status u pogledu doprinosa, njima je u interesu da svoje zapošljavanje što prije reguliraju.

 

ZAKLJUČAK

I obrti i poduzeća dužni su voditi neke poslovne knjige, pa je preporučljivo u samom početku odabrati računovodstveni servis, kojeg možete ovlastiti da za vas napravi i gore navedene radnje. S obzirom na obim vaše odgovornosti kao poduzetnika, itekako ćete biti zahvalni za stručnu pomoć i podršku! Sretno!