20.12.2007.
Trgovina s lokalnim proizvodima
Iako se to možda ne čini tako uz sve veći broj supermarketa i golemih trgovačkih centara koji niču svuda gotovo svakodnevno, neki pokazatelji u svijetu ukazuju na to da lokalno ipak nije izgubilo bitku s globalnim.
U zemljama, gdje supermarketi postoje nešto duže nego kod nas, sve je prisutniji trend zasićenja kupaca takvim trgovinama. Sve se više potražuje hrana i roba kojoj je porijeklo poznato, koja je uzgojena na ekološki način te za koju se ne iskorištava jeftina radna snaga, odnosno ne krše osnovna ljudska prava. Zbog toga, umjesto da se potrošači zaluđuju prekooceanskim proizvodima sumnjiva porijekla, sve se više okreću onom sigurnom i provjerenom - lokalnom.
Donosimo primjere dviju trgovina gdje se taj trend ohrabruje i koje posluju u skladu s određenim kriterijima kada su u pitanju kvaliteta i porijeklo proizvoda. Jedna od njih je trgovina Sussex and the City iz Brightona koja na svojim policama nudi isključivo hranu i proizvode koji su uzgojeni, proizvedeni ili izrađeni u krugu 80 kilometara od Brightona. Robu kupuju direktno od proizvođača i garantiraju svježinu i provjereno porijeklo hrane. Nedavno su osvojili nagradu za najbolju trgovinu hrane u Sussexu.
Druga slična trgovina je Urban Rustic, koja se nalazi u Brooklynu i funkcionira na istom principu. U svojoj trgovini nude proizvode koji su proizvedeni u radijusu od 160 kilometara od Brooklyna, a svaki proizvod koji dolazi iz udaljenijih krajeva mora biti proizveden po visokim ekološkim kriterijima. Na ovaj način, tj. zahvaljujući ovakvim trgovinama, podržava se jačanje svijesti o lokalnim proizvodima, osigurava se uvijek svježa hrana potrošačima, a ujedno se podržava i, za lokalnu zajednicu vrlo važno, malo poduzetništvo i lokalni proizvođači hrane.
Koncept je zaista pohvalan, a sudeći po sve većem broju ideja za poslove kojima se podržava lokalno, smiješi mu se uspješna budućnost.
U zemljama, gdje supermarketi postoje nešto duže nego kod nas, sve je prisutniji trend zasićenja kupaca takvim trgovinama. Sve se više potražuje hrana i roba kojoj je porijeklo poznato, koja je uzgojena na ekološki način te za koju se ne iskorištava jeftina radna snaga, odnosno ne krše osnovna ljudska prava. Zbog toga, umjesto da se potrošači zaluđuju prekooceanskim proizvodima sumnjiva porijekla, sve se više okreću onom sigurnom i provjerenom - lokalnom.
Donosimo primjere dviju trgovina gdje se taj trend ohrabruje i koje posluju u skladu s određenim kriterijima kada su u pitanju kvaliteta i porijeklo proizvoda. Jedna od njih je trgovina Sussex and the City iz Brightona koja na svojim policama nudi isključivo hranu i proizvode koji su uzgojeni, proizvedeni ili izrađeni u krugu 80 kilometara od Brightona. Robu kupuju direktno od proizvođača i garantiraju svježinu i provjereno porijeklo hrane. Nedavno su osvojili nagradu za najbolju trgovinu hrane u Sussexu.
Druga slična trgovina je Urban Rustic, koja se nalazi u Brooklynu i funkcionira na istom principu. U svojoj trgovini nude proizvode koji su proizvedeni u radijusu od 160 kilometara od Brooklyna, a svaki proizvod koji dolazi iz udaljenijih krajeva mora biti proizveden po visokim ekološkim kriterijima. Na ovaj način, tj. zahvaljujući ovakvim trgovinama, podržava se jačanje svijesti o lokalnim proizvodima, osigurava se uvijek svježa hrana potrošačima, a ujedno se podržava i, za lokalnu zajednicu vrlo važno, malo poduzetništvo i lokalni proizvođači hrane.
Koncept je zaista pohvalan, a sudeći po sve većem broju ideja za poslove kojima se podržava lokalno, smiješi mu se uspješna budućnost.
Izdvojeni članci
Poslovno savjetovanje
Što sve utječe na procjenu i povećanje vrijednosti poslovanja vaše obiteljske tvrtke?
Procjena vrijednosti poslovanja temelji se na financijskim pokazateljima, kao što su projekcije budućih novčanih tokova, diskontna stopa i tržišni rizici. Međutim, vlasnici često imaju drugačija očekivanja u odnosu na rezultate procjene, zbog emocionalne povezanosti s poslovanjem kojeg su gradili godinama
Jeste li se susreli sa situacijom da ste tijekom godine imali velike odljeve novčanih sredstava, a porezna obveza vam je bila neočekivano velika? Mislim da znam zašto. Pročitajte u nastavku!
Poslovno savjetovanje
Sedam ključnih razloga za korištenje akvizicija kao strategija rasta poslovanja
Donosimo 7 ključnih razloga zašto bi vaša tvrtka trebala razmotriti akvizicije kao stratešku odluku za poslovni rast