Ako pokušate razmišljati o tome što vi možete napraviti za druge, koristeći svoje talente i resurse, možda će vam se otvoriti sasvim novi popis mogućnosti, nego ako samo sebe stavljate u centar.

U slijedećih nekoliko tje­dana govorit ću o stvarima koje bi trebale biti tema vaših razmišljanja prije nego pokrenete poslovanje, bit će to svojevrsni podsjetnik pri­mjenjiv za gotovo sve po­duzetničke pothvate.
 
Ono što bih voljela, je da uvidite da ne morate imati jedinstvenu ideju, nego da je dovoljno da dobro osmislite sasvim običan i na tisuću mjesta isproban posao. 

Ako dobro isplanirate i iskoristite sve svoje talente i mogućnosti, te predvidite teškoće koje su izvjesne i riješite kako ćete se nositi s njima - one će zapravo pos­tati samo prilika za rješava­nje vaše životne situacije.

Ova rubrika je od po­čet­ka namijenjena baš takvim malim poduzetnicima, a vo­dimo ju sa željom da smanjimo animozitet koji je često prisutan prema njima, a za koji su krivi oni koji su p­o­du­zetništvo iskoristili za beskrupuloznu zaradu kroz nepoštovanje drugih ljudi i okoliša u najširem smislu; i sa željom da što više vas čitatelja ohrabrimo i podu­čimo kako da krenete sami gospodariti svojim životom.

Kod malih poduzetnika - obrtnika i drugih fizičkih osoba, te samozaposlenih kroz mala poduzeća: d.o.o. i j.d.o.o., sve zapravo zapo­činje od njih samih. Pod time mislim da su oni osobno najvažniji temelj svojeg posla. 

Primjerice, ako ste introvertni i teško komunicirate, trebate biti svjesni da ćete otežano voditi posao koji će od vas osobno iziskivati direktan kontakt sa drugim ljudima. To ne znači da se privatnim poslovanjem ne­ćete moći baviti, nego znači da svoj put od početka tra­žite u onom poslu koji će vam omogućiti da primije­nite one karakteristike svoje osobnosti koje jesu razvije­ne. Također, ako volite pri­rodu i kretanje na čistom zraku - ne planirajte se baviti poduzetništvom koje će od vas tražiti 12-satni dnevni boravak u zatvore­nom prostoru… 

Prema tome, prvi korak planiranja je sagledati ono sa čime raspolažete u sasvim osobnom smislu. 

Dalje, sasvim jasno i ar­tikulirano definirajte osobne ciljeve koji želite postići. Kod većine poduzetnika, to su jedan ili više od slijedeća četiri cilja: 
- razviti i primije­niti svo­ju kreativnost
- ostvariti mogućnost kon­trole
- odgovoriti na neki izazov
- i onaj prozaični, ali sas­vim opravdani cilj - zaraditi novac

Mali savjet: pri definira­nju ciljeva nastojite malo okrenuti stvar. Ako pokušate razmišljati o tome što vi možete napraviti za druge, a koristeći svoje talente i re­surse, možda će vam se otvoriti sasvim novi popis mogućnosti, nego ako samo sebe stavljate u centar. Osim što je na taj način ljudski sve na čvršćim nogama, i eko­nomski je oportuno, jer će vaš uspjeh ovisiti upravo o tome koliko ćete uspjeti dru­gima plasirati ono što nu­dite.

Nastavno na ciljeve, defi­nirajte i koje poslovne vrijednosti želite postići: kakav odnos među zaposlenicima, vaš odnos prema zapo­sle­nicima, kupcima, konkurenciji, okolišu i zajednici; kak­vu poslovnu etiku i sl… 

Prisjetite se što  i tko vas najviše inspirira i motivira, a onda maštovito, isprva sami za sebe, opišite svoj koncept poduzetničke ideje. Neka vaš opis bude jasan i stvaran, ostvariv, jer samo takve vizije će imati šanse biti ostvarene. Neka vas pri tome vode ove smjernice: 
- hoćete li se baviti prodajom, servisiranjem, proiz­vod­njom, distribucijom, in­formatikom, ili nečim nena­brojanim…
- koja će biti vaša grana poslovanja
- koje proizvode ili usluge ćete nuditi
- koju ćete dodatnu vrijednost stvarati
- što će ju činiti posebnom, ili barem poželjnom na tržištu
- tko će biti vaši kupci
- kako vidite svoju poziciju na tržištu
- koga vidite kao svoju konkurenciju
- zašto bi kupci to što nudite kupili baš od vas, a ne od drugog…

Kad ste tako definirali svoje osobne ciljeve, vrijednosti, motivatore i koncept svoje cjelovite poduzetničke ideje, sažmite sve u jednu jezgrovitu rečenicu. Česti­tam! Upravo ste definirali viziju svojeg poduzetničkog pothvata! Sretno!

Teme i pitanja slobodno predlažite na Facebook stranici: Makora knjigovodstvo i poslovne usluge