Veliko povjerenje u prodavače u pojedinim zemljama ne znači da je to povjerenje opravdano! U Velikoj Britaniji 14,5 % automobila ima friziranu kilometražu, iako je Velika Britanija na samom vrhu po razini povjerenja u prodavače rabljenih automobila
Kada kupujete rabljeni automobil, povjerenje je vrlo važan faktor. Stručnjaci platforme carVertical proveli su istraživanje u 17 zemalja na uzorku od 4.500 ljudi kako bi utvrdili koju razinu povjerenja imaju u trgovce automobilima u njihovim zemljama. Ispitanici su trebali odgovoriti vjeruju li prodavačima rabljenih automobila, smatraju li da je sigurno kupiti rabljeno vozilo i očekuju li da će prodavači ispuniti svoja obećanja.
Britanci najviše vjeruju prodavačima
Možda ne iznenađuje previše zaključak istraživanja da kupci u središnjoj i zapadnoj Europi imaju više povjerenja u prodavače nego u istočnoj Europi, gdje su razne prevare češće. Zemlje u kojima ljudi najviše vjeruju prodavačima su Velika Britanija (ocjena povjerenja 122,2), Finska (120,4), Slovenija (109,7), Njemačka (109,4), Slovačka (107,5) i Češka (106,4).
Međutim, veliko povjerenje u prodavače ne znači da je to povjerenje opravdano! U Velikoj Britaniji 14,5 % automobila ima friziranu kilometražu, što upućuje na to da tržište rabljenih automobila nije transparentno. Budući da Britanci vjeruju prodavačima više nego kupci u drugim zemljama, mogu biti laka meta za prevarante.
Najniže povjerenje je u istočnoj Europi
U zemlje sa srednjom razinom povjerenja u prodavače rabljenih automobila spadaju Francuska (102), Srbija (100,2), Latvija (94,5), Poljska (94,2), Italija (93,7), Hrvatska (93,3) i Rumunjska (92,8). Čini se da su kupci u tim zemljama svjesniji toga da postoje nepošteni prodavači i skloniji su biti oprezniji prilikom kupnje rabljenog automobila.
Najmanje povjerenja u prodavače imaju Estonija (88), Litva (81,6), Mađarska (80,5) i Bugarska (79,5). Te zemlje imaju dugu povijest prevara u vezi s automobilima. Mnoga vozila imaju friziranu kilometražu ili su sudjelovala u teškim prometnim nezgodama. Budući da su mnogi vozači u tim zemljama bili žrtve nepoštenih prodavača, prosječna je razina povjerenja niska.