Mnogi misle da su šare na gumama različite kod raznih marki, tako da se mogu razlikovati modeli od modela. No svaki milimetar kanala dobro je prostudiran prije puštanja nove gume u prodaju. Ti kanali služe za odvođenje vode ispod gume.


Automobil je s cestom po­vezan preko guma na ko­tačima. Pogledajte malo sa strane, pa ćete vidjeti koliko malom površinom se guma sljubljuje s asfaltom. Narav­no da to treba po­množiti s četiri, ali uzmite i u obzir težinu automobila, brzinu kojom se krećete, pa ćete vi­djeti da je rezultat "pu­ta če­tiri", velik tek koliko površi­na jedne veće bilje­ž­nice. To je, dakle sve što vaš auto i putnike u njemu, veže s podlogom.
 
Ako na tako maloj površini imate i loše gume, onda vam stvarno nitko nije kriv, ako se odjednom nađete u bunkeru automobila ispred vas ili izletite izvan ceste. Mnogi misle da su šare na gumama različite kod raznih marki, tako da se mogu razlikovati model od modela. No svaki milimetar kanala dobro je prostudiran prije puštanja nove gume u pro­daju. Ti kanali služe za od­vođenje vode ispod gume. Kad ih ne bi bilo, guma bi pri većim brzinama izgubila kon­takt s asfaltom i "vozila" bi uglavnom po sloju vode. No takav slučaj se događa i kod dobrih i neistrošenih gu­ma, kad se pretjera u br­zini, a po cesti su velike ko­ličine vode.
 
Čini mi se da smo slije­deće podatke već spominjali, ali nije na odmet ponoviti da gumi dubine kanala osam milimetara, pri jednom mi­limetru vodenog filma, a brzine vozila od sto na sat, pada sposobnost prianjanja na podlogu dvadeset posto, tj. ona leži na cesti s osamdeset posto površine. Ako vo­deni film i brzina ostanu iste, ali guma ima kanal od samo dva milimetra (istrošena je ), njezin kontakt s cestom iz­nosi samo trideset i pet pos­to. Što se događa ako je brzina ista, guma istrošena, a na cesti je još više vode, za­ključite sami! 

Tako se može doći do rezultata, da sve četiri gume prianjaju na cestu kao po­vršina tek jedne u normalnim uvjetima. Pri takvim uvjetima ni najbolji svjetski vozači nisu u mogućnosti kontrolirati automobil. Stru­čni naziv za pojavu kad se ispod gume nakupi toliko vode da je ona ne može "iz­baciti" kroz uzdužne i bočne kanale i kad guma prestane cijelom površinom ležati na cesti je aqua planing. U na­šem jeziku, u slobodnom pri­jevodu to je "vodeni klin" i takav prijevod dobro odgovara situaciji, kad se guma nailaskom na veće količine vode, počinje izdizati iznad površine ceste, a kad bi to usporeno snimali sa strane, vidjeli bi da se voda "zabija" ispod gume u obliku klina. To se može primijetiti na up­ravljaču, jer on postaje "mekši" kod mijenjanja pravca, obzirom da guma na vo­di nema tolikog trenja kao na asfaltu. Dakle, osim pri­lagođene brzine uvjetima na cesti, važan je i izbor guma. Najbolja guma ne postoji!