Ako ste kupili čisti antifriz, nikad ga ne ulijevajte direktno u sistem, nego prije toga u nekoj kanti razrijedite s vodom u omjeru kojem želite.


Nije neka filozofija mije­njati antifriz, kao ni raditi druge stvari oko automobila ako (dok) ne zapne. Ako u motoru imate čistu vodu, ne morate puno paziti da vam se ne prolije ispod auta, ako to radite na otvorenom pro­storu. No i tu se možete kasnije lupati po glavi, ako ste radili u čistom dvorištu, a voda u sistemu je toliko pr­ljava od korozije da je tamno smeđe boje. Ako je odmah dobro ne isperete, ostat će vam uspomena na podu još puno vremena. Imate li u sistemu stari antifriz, oba­vezno ga ispustite u posudu, bilo gdje radili, jer je mastan i otrovan, pa tako dajte pri­log zaštiti okoline. Odložite ga u neku zatvorenu kantu na kojoj ćete nacrtati mrt­vačku glavu i odložite daleko od dosega djece. 

Prije ispuštanja stare te­kućine iz motora, zagrijte ga tako da i donja cijev hladnjaka bude topla, tj. da je termostat otvoren. Polugu grijanja u kabini stavite na mak­simum, kako bi i stari antifriz ili voda istekla iz grijača. Ako imate servisnu knjižicu, pogledajte upute i sigurno ćete naći stranicu gdje su pokazana mjesta za ispuštanje i eventualno od­zračivanje. Neki modeli ima­ju ispuste na hladnjaku i na bloku motora. 

Ukoliko nemate knjižicu i ne možete naći ispuste, od­vojite donju, gumenu cijev hladnjaka, otvorite čep na hlad­njaku ili posudici i pus­tite tekućinu da izađe. Može se nakon toga upaliti motor na petnaestak sekundi da pumpa vode potjera svu tekućinu iz sistema. Pri­mijetite li da je ispuštena tekućina prljava, a ne radi vam se o glavi, tj. neće baš sutra biti temperatura ispod nule, dobro isperite sistem tako da cijev iz slavine pod malim tlakom vode stavite u otvor hladnjaka ili posude, dok motor radi, a istovremeno voda otječe kroz cijev koju ste odvojili za ispuš­tanje. Tako će stalno prljava tekućina izlaziti, a ulaziti čista voda za ispiranje. 

Ako se ne može iščistiti ili je jako prljava, kupite sred­stvo za čišćenje sistema hla­đenja, pa ga prema uputi na bočici ulijte u sistem, i na­kon čišćenja, opet dobro isperite vodom. Obično se nakon takvog čišćenja pojavi drugi problem, a taj je da počinje propuštanje. Teku­ćina mora obaviti svoj po­sao, tj. čistiti, ali je ipak agresivna, tako da slabija mjesta znaju propustiti.
 
Ako ste kupili čisti anti­friz, nikad ga ne ulijevajte direktno u sistem, nego prije toga u nekoj kanti razrijedite s vo­dom u omjeru kojem želite, kako bi mogućnost nagrizanja bila smanjena na minimum. Nekoliko dana nakon zamjene, obavezno kontrolirajte nivo i pogledajte ispod motora, ne pušta li negdje. Nikako ne smijete zaboraviti ispustiti zrak is sistema, ako na motoru ili hladnjaku postoje ventili za to. Moglo bi dovesti do oz­biljnog ošteće­nja motora. Svakako se mo­rate zabrinuti ako je nivo u hladnjaku ili posudi dobar, grijanje u ka­bini uključeno, a ne puše topao zrak. U sistemu je pri­sutan zrak. Kako ga ispus­titi? U sljedećoj Burzi.