Nekadašnje knjižice s uputama koje su se dobivale uz vozilo vrvjele su savjetima kako popraviti neki kvar, dok današnje za sve probleme vašeg automobila uglavnom imaju isti savjet: obratite se servisu!


Htjeli vi to ili ne, ako imate auto, osuđeni ste prije ili kasnije posjetiti servis, radionu ili majstora na crno, kako biste ozdravili vaš automobil ili mu omogućili da normalno funkcionira.

Ako ste iz mehaničke struke, a imate stariji auto, možda ćete ga još uvijek moći sami "krpati", no, čim se odlučite za novi ili noviji, uvidjet ćete da vam nije ostalo baš puno poslova koje možete obaviti u vlastitoj režiji. Svima koji imaju novije automobile, otvaranjem haube motora umrijet će svaka nada za bilo kakvom intervencijom. Tamo se sada nalazi jedan veliki plastični poklopac koji pokriva cijeli motor, a pored njega vire samo čepovi za nadolijevanje ulja i tekućina te kontrolna šipka nivoa ulja. Nekadašnje knjižice s uputama koje su se dobivale uz vozilo vrvjele su savjetima kako popraviti neki kvar, dok današnje za sve probleme vašeg automobila uglavnom imaju isti savjet: obratite se servisu! Nije to samo zbog pukog tjeranja u radione, naročito ovlaštene servise, nego i jedina mogućnost da se nakon nekog kvara vaš auto dovede u ispravno stanje, naročito ako ga treba spojiti na tester i ako je u pitanju elektronika.

Štoviše, vašim nestručnim "čačkanjem" možete neke kvarove i zakomplicirati, što bi, prevedeno, značilo da ste od manjeg kvara napravili veći, a veći kvar više košta.

Ako bismo napravili jednostavnu podjelu servisa, onda možemo reći da ima ovlaštenih za pojedinu marku, mehaničkih radionica koje uredno popravljaju automobile s računom i garancijom i već navedene "crnjake". Često se postavlja pitanje kamo otići na popravak? Tamo gdje popravljaju automobile isključivo vaše marke i ovlašteni su za to, pa su i puno skuplji i po pitanju rada i rezervnih dijelova? Ili u  radionu gdje će vam ugraditi zamjenski, kvalitetan dio i dati garanciju za posao i dijelove? Ili kod popodnevnog majstora, koji je jeftin, ali su mu kvalitete upitne, a ponekad je popravak u stilu "drži vodu dok majstori odu"? Ipak, treba reći, među potonje navedenima ima i iskusnih i pametnih dečki koji inače rade u ovlaštenim servisima, a popodne i navečer, umjesto da vise po kafićima, pametno potroše vrijeme u svojim garažama i stave koju kunu u džep.

Ono što je svima zajedničko je da mogu pogriješiti u svom poslu, kao i svaki majstor u ostalim zanatima. Ako mehaničar ne želi priznati svoju grešku, tu su onda važni račun i garancija, pa ste prisiljeni svoja prava tražiti na sudu. No, ako nema računa ili ne postoji firma, uglavnom možete vaš problem objesiti mačku o rep. Isto tako, treba znati da ni svi mehaničari koji rade u razvikanim ovlaštenim servisima nisu automatski kvalitetni, pa, kakva je korist od odlaska u neki skupi servis ako će na vašem autu raditi neiskusan i nesposoban mehaničar?

Da bi servisi normalno radili, trebaju im stranke, odnosno vozači sa svojim automobilima, no, ni ti vozači nisu kao što su nekad bili. U ona lijepa vremena kad nije bilo žurbe i napetosti, nije bilo životno važno hoće li auto biti popravljen odmah ili za tri dana. Danas je stvar potpuno drugačija. Servisi i te kako trebaju paziti da im radno vrijeme bude popunjeno, a da poštuju dogovor o završetku rada. Ponekad, ako ste obećali da će vozilo biti gotovo u tri, a završili ste ga "tek" u četiri, već možete dobiti jezikovu juhu od vlasnika, makar možda krivica nije na vama, nego su se pojavili dodatni radovi ili ste željeli pošteno i pedantno obaviti posao do kraja.

Svakome je vrijeme planirano u minutu i za razumjeti je vlasnike automobila ako svoj auto nemaju u predviđenom vremenu, ali forsiranje vremena, nažalost, ponekad dovodi do površnog popravka, koji vrlo brzo rezultira nekim novim kvarom. Obično je tada vozačeva reakcija: „Pa, auto je nedavno bio u servisu!“

Često se naknadni popravak slomi i na leđima mehaničara, pa su oni nemalo puta u dilemi - napraviti brzo ili napraviti kako treba. Moj dragi i dobri prijatelj, a isto takav majstor, električar Enio sa Zameta kaže da, kako je krenulo, još malo pa će ga ljudi tražiti da im auto popravlja za vrijeme vožnje, jer više nitko nema vremena ostaviti automobil u servisu. Eto, već smo došli do kraja stranice, a još je toliko toga za reći. Nastavljamo u slijedećem broju!