Poznato je da mart mjesec prevrtljiv, pa moj susjed kaže da su ženske baš pogodile kad će slaviti svoj dan. No, da se cijenjene čitateljice ne uvrijede, mislimo na vremenske prilike, pa smo tako u tri dana imali topao sunčan dan, kao da je početak ljeta, drugi snijeg, a treći olujnu buru, koja je pravila probleme u prometu. Koliko ta bura zna biti jaka, svjedoče ( pre )česta zatvaranja nekih mostova, pa i cijelih dionica auto ceste. Naravno da se protiv prirodnih pojava ne može ništa. Može ih se samo preventivno ublažiti, ali ne zaustaviti. Ili možda nije baš tako? Piše u jednom stručnom časopisu da Kinezi za Olimpijadu 2008. godine, već pripremaju sunčano vrijeme, tako što u atmosferu ubacuju neku "kemiju". To bi trebalo osigurati neometano održavanje Igara, naravno, pod vodstvom njihove Komunističke partije. Mi u Hrvatskoj nemamo tako jake stranke koja bi nam osiguravala lijepo vrijeme, kad poželimo, ali da neke stranke vedre i oblače, sigurno je! Sjetite se samo Masleničkog mosta, koji je porezne obveznike stajao puno novaca. Govori se da je Radiću, projektantu navedenog mosta, prilikom početka gradnje došao neki lokalni starčić i rekao: sinko nemoj tu ništa raditi, ovdje ti uvijek jako puše. Naravno da se nitko nije obazirao na riječi, a posljedicu vidimo danas, kad je most svako toliko zatvoren, kad se dograđuje skupim burobranima i kada se već radi na drugom mostu, stotinjak metara dalje, gdje je zavjetrina i gdje neće biti čestih zatvaranja. Nazdravlje! No, pustimo politiku i držimo se naše teme: bura: pojačana, olujna, orkanska. To je ono čega se moramo bojati na cesti, naročito ako nemamo dovoljno iskustva u vožnji. Najgore od bure su udari bočnog vjetra, kad u bočnu stranu automobila dobijemo "udarac", koji nam skrene auto s pravca, i ako vozimo preblizu pločnika, možemo završiti izvan ceste. Što to znači ako se dogodi vozeći uz strmu liticu morske obale, bolje je i ne pomišljati. Možda bi vas tek prvi ljetni kupači pronašli! Naravno da je u takvim uvjetima najbolje skloniti se na neko mjesto u zavjetrini ( ako ga ima ), i pričekati da bura oslabi. Ali što kad udari ne prestaju dva, tri dana? Tada samo možete moliti ili laganom vožnjom pokušati nastaviti put. Važno je da se ne vozi brzo jer, što je brzina veća, to automobil više poskakuje po neravnoj cesti, tj. češće gubi potpuni pritisak na podlogu, pa postaje nestabilniji. Ako reful bure naleti baš tada kada se auto, u svom ljuljanju gore - dolje, nalazi u gornjem položaju, puno je veća vjerojatnost da ćete biti "izbačeni" iz pravca vožnje ili nedaj bože biti prevrnuti. Tko misli da je ovo pretjerano, neka se sjeti snimaka s televizije, gdje znamo viđati i prevrnute šlepere, koji su s teretom teški i desetke puta više od automobila, pa ih bura prevrne, kao da su igračke. Naravno da su oni visoki i imaju velike bočne površine, koje na buri djeluju poput jedra na jedrilici, ali ako uzmemo odnos velike bočne površine takvog šlepera i male težine automobila, onda su na istoj jačini bočnog vjetra mogućnosti prevrtanja teškog šlepera i laganog automobila dosta blizu. Odlučite li nastaviti vožnju u takvim uvjetima, vaša vožnja mora biti maksimalno usredotočena, jer se svaka greška kažnjava mogućim izlijetanjem. Osim prilagođene brzine, pokreti upravljačem moraju biti odmjereni, jer ako vas bura baca na jednu stranu, ne znači da ćete naglo jako okrenuti volan u drugu, nego tek laganom korekcijom zadržati ravni pravac kretanja. U prvom slučaju izazvali bi takozvani "s" efekt, kad bi automobil teško mogli dovesti u ravni pravac, nego bi njime krivudali, a tada ste laki plijen za jači nalet bure. Uhvati li vas takva vremenska neprilika kad imate teret na krovu, tj. vozite nešto na paktregeru, prva stvar je poskidati sav teret, naročito ako je njegova visina takva da prelazi jednu četvrtinu visine automobila. I ne samo zbog toga: nedovoljno i nepravilnu učvršćen teret, jači nalet bure može jednostavno skinuti s krova vašeg auta i poslati ga vozilu koje vozi iza vas, ispod kotača ili u vozačko staklo. O mogućim posljedicama, bolje je, ne razmišlajti, ali ih imajte na umu. Tehnička ispravnost vozila u smislu ispravnog ovjesa i dobrih guma, u prilici jake bure od životnog je značaja. Iako neki još uvijek misle da su amortizeri izmišljeni samo radi naše udobnosti, to ipak nije tako. Oni ( ispravni )služe da vozilu ne dozvole preveliko ljuljanje nakon prelaska preko neravnina ili na izlazu iz zavoja. Isto tako, pogodi li vas i odbaci u stranu jak bočni vjetar, a vi se želite vratiti na željenu putanju, to će biti puno jednostavnije ako su amortizeri ispravni, jer neće dozvoliti preveliko ljuljanje. Ako tome nije tako, bit će vam kao da upravljate malom jedrilicom na moru s velikim valovima. Imate li pri tome i "ćelave" gume, vaši izgledi nisu baš dobri i bolje je da se ne upuštate u takvu avanturu!