Što mislite, kako se na ovim vrućinama osjećaju konji vašeg motora ispod prepečene haube? Spore vožnje u gradskim gužvama ili u kolonama za kupanje zasigurno ne vesele ergelu koja pokreće vaš auto...
Došlo nam je vrijeme znojenja i preznojavanja, kada svaki razgovor počinje s "joj kako je vruće, kad će već jednom zima"... Što mislite, kako se sada osjećaju konji vašeg motora ispod prepečene haube? Spore vožnje u gradskim gužvama ili u kolonama za kupanje zasigurno ne vesele ergelu koja pokreće vaš auto. Naravno da je proizvođač predvidio rad motora za sve uvjete, pa, što se tiče konstrukcije, možete sto tisuća kilometara stajati s vašim automobilom na najvećoj toplini u najvećoj gužvi, a da sve funkcionira kako treba. Uvjet je samo da svi elementi hlađenja motora rade ispravno.
Pa, što se to događa u vašem motoru i koji uvjeti trebaju biti zadovoljeni da on doživi duboku starost? Voda ili tekućina za hlađenje u sistemu mora biti do propisane oznake na posudici ili hladnjaku. Preko oznake ne treba nalijevati, jer će veća količina biti izbačena iz sistema budući da se uslijed zagrijavanja nema kamo širiti. U slučaju neispravnog čepa, koji višak ne bi propustio, napuhale bi se gumene cijevi i mogle bi puknuti.
Razmislite kad ste promijenili vodu ili antifriz u sistemu i provjerite je li tekućina čista, tj. da ne izgleda tako da vam je čudno kako u njoj niste primijetili ni jednu žabu. Provjeru vršite isključivo pri hladnom motoru, kako vam, prilikom odvijanja čepa, tlak ili visoka temperatura ne bi opekli ruke ili lice i tako poremetili godišnji odmor.
Primijetite li da je tekućina prljava, ispustite je iz sistema i isperite sistem hlađenja. Takva prljavština, nastala od starog antifriza ili hrđe iz unutrašnjosti motora, mogla bi začepiti sitne prolaze ćelija na hladnjaku i onemogućiti cirkulaciju. Za čišćenje koristite specijalnu tekućinu, koja se jednostavno ulije u sistem i nakon pola sata ili nekoliko kilometara izvrši posao za koji je namijenjena. Obično su sadržaji od dva decilitra i moguće ih je kupiti u svakoj prodavaonici rezervnih dijelova.
Nikako takav posao ne poduzimajte neposredno prije planiranog putovanja, jer se može dogoditi da nakon takvog čišćenja počne puštati na nekom dijelu rashladnog sistema. To je loša vijest. Razlog je prethodna nagriženost nekog mjesta na hladnjaku, pumpi itd., koje je bilo "zabetonirano" nakupljenom prljavštinom iznutra. Sada, kada je sredstvo agresivno djelovalo i očistilo sistem, može doći do takvih problema. Zato uvijek moramo imati vremena za popravak, a ne čišćenje ostaviti za zadnji čas. Dobra vijest je da, ako smo ipak "zeznuli stvar" i napravili takvu grešku, dakle, nema vremena za kvalitetan popravak ili zamjenu, u prodavaonicama rezervnih dijelova možemo nabaviti i tekućinu koja će spriječiti puštanje ili ga bar ublažiti. To ne znači da je uspjeh sto posto zagarantiran, ali u većini slučajeva pokazalo se vrlo efikasnim.
Iako se propuštanja u sistemu hlađenja mogu dogoditi i iznenada, češćim kontrolama nivoa tekućine i potrebnim dolijevanjem može se uočiti pušta li tekućina negdje ili se gubi, a to može biti na svakom dijelu sistema hlađenja ili njegovom spoju.
Nije dobro, naročito dok traju ove ljetne vrućine, problem gubitka tekućine ostaviti po strani. Ako vam se, zbog nedostatka tekućine hlađenja, počinje pregrijavati motor, a još imate "sreću" da vam instrument temperature ili kontrolna lampica ne rade, dogodit će vam se što se dogodilo mom prijatelju pituru, koji je na svojoj Cordobi doslovno "izgorio" motor. On je shvatio da se nešto događa tek kad je auto, zbog zaribavanja motora i velikih otpora u njemu, počeo usporavati. A kad je stao, sve je bilo gotovo. Popravak motora nije bio isplativ, jer je svaki dio koji se giba ili okreće bio oštećen. Ipak, treba reći da za takav slučaj čovjek stvarno mora imati nesreću ili ne imati baš nimalo sluha što se motora tiče, jer se prije toga jave i smrad i pojačana toplina u kabini te se upali bar jedna kontrolna lampica. U opisanom slučaju, trebalo je promijeniti motor, što nije bilo jeftino, pa će sigurno ubuduće naš pitur "puhati na hladno" i stati sa strane i pri najmanjoj pomisli da se motor grije više od dozvoljenog.