13.07.2006.
Ekološki održiva moda
Budućnost pripada ekološki osviještenom biznisu. Ova rečenica, osim što je izraz nade, srećom, već danas može se reći da je i iskaz sve prisutnijeg trenda u svijetu - ekologija je definitivno IN. Područja koja se mogu, ukoliko postoji volja i dakako ideja,
orijentirati prema ekologiji i održivom razvoju brojna su. Jedno takvo je i područje modne industrije i to ne više samo u smislu nekorištenja životinjskog krzna u modnoj industriji.
Ekologija je IN u biznisu, a recikliranje je IN u modnom biznisu. Evo i nekoliko primjera. Feuerwear je tvrtka iz Njemačke, osnovao ju je mladi, tek diplomirani inženjer strojarstva. Ta tvrtka proizvodi torbe i pojaseve od starih vatrogasnih crijeva. Svaka torbica i pojas ručno se izrađuju, djeluju prilično grubo, "muški", a u skladu s materijalom koji pristiže iz tipično muške djelatnosti, modeli nose nazive poput Bill, Jack, Hank, Larry. Feuerwear artikle trenutno se može kupiti na njihovoj Internet stranici i u nekoliko trgovina u Njemačkoj.
Ecoist je još jedna tvrtka s istim ciljem - izrađivanje modnih artikala od recikliranih materijala. Oni svoje ručne torbice, pojaseve, narukvice i sl. izrađuju od omota od slatkiša i prehrambenih proizvoda koje u toku proizvodnje zadese tvorničke greške. Kao radnu snagu, zahvaljujući nevladinim organizacijama (koje se bave zapošljavanjem, ali ne i radnim iskorištavanjem stanovnika u siromašnim zemljama), zapošljavaju radnike u Mexicu, Peruu, Čileu, Brazilu i dr.
Također, za svaki prodani artikl u suradnji s drugom neprofitnom organizacijom Trees For the Future, zasade po jedno stablo. Njihova je pokretačka snaga želja da potiču ekološki i socijalno osviješteni konzumerizam. Tako je i osmišljen naziv Ecoist, koji označava "individualca koji teži modernom, ekološki osviještenom stilu života". Treći primjer ekološke mode jest tvrtka Ragbag, inače dobitnik europske nagrade za ekološki prijateljske poslovne ideje (European Business Awards for the Enviroment).
Zahvaljujući njima otvoreno je 50-ak radnih mjesta za radnike u New Delhiju koji za Ragbag skupljaju plastične vrećice i uklanjaju ih sa ulica i iz okoliša. Vrećice se potom peru, suše i razvrstavaju po bojama. Tako sortirane prolaze kroz proces reciklaže u kojem se od vrećica dobiva čvršća i deblja plastika koja se koristi za izradu torbi.
Za više informacija: www.feuerwear.de www.ecoist.com www.ragbag.nl
Ekologija je IN u biznisu, a recikliranje je IN u modnom biznisu. Evo i nekoliko primjera. Feuerwear je tvrtka iz Njemačke, osnovao ju je mladi, tek diplomirani inženjer strojarstva. Ta tvrtka proizvodi torbe i pojaseve od starih vatrogasnih crijeva. Svaka torbica i pojas ručno se izrađuju, djeluju prilično grubo, "muški", a u skladu s materijalom koji pristiže iz tipično muške djelatnosti, modeli nose nazive poput Bill, Jack, Hank, Larry. Feuerwear artikle trenutno se može kupiti na njihovoj Internet stranici i u nekoliko trgovina u Njemačkoj.
Ecoist je još jedna tvrtka s istim ciljem - izrađivanje modnih artikala od recikliranih materijala. Oni svoje ručne torbice, pojaseve, narukvice i sl. izrađuju od omota od slatkiša i prehrambenih proizvoda koje u toku proizvodnje zadese tvorničke greške. Kao radnu snagu, zahvaljujući nevladinim organizacijama (koje se bave zapošljavanjem, ali ne i radnim iskorištavanjem stanovnika u siromašnim zemljama), zapošljavaju radnike u Mexicu, Peruu, Čileu, Brazilu i dr.
Također, za svaki prodani artikl u suradnji s drugom neprofitnom organizacijom Trees For the Future, zasade po jedno stablo. Njihova je pokretačka snaga želja da potiču ekološki i socijalno osviješteni konzumerizam. Tako je i osmišljen naziv Ecoist, koji označava "individualca koji teži modernom, ekološki osviještenom stilu života". Treći primjer ekološke mode jest tvrtka Ragbag, inače dobitnik europske nagrade za ekološki prijateljske poslovne ideje (European Business Awards for the Enviroment).
Zahvaljujući njima otvoreno je 50-ak radnih mjesta za radnike u New Delhiju koji za Ragbag skupljaju plastične vrećice i uklanjaju ih sa ulica i iz okoliša. Vrećice se potom peru, suše i razvrstavaju po bojama. Tako sortirane prolaze kroz proces reciklaže u kojem se od vrećica dobiva čvršća i deblja plastika koja se koristi za izradu torbi.
Za više informacija: www.feuerwear.de www.ecoist.com www.ragbag.nl
Izdvojeni članci
Poslovno savjetovanje
Kako smanjiti ovisnost društva o vlasniku
Ako je vaša uloga u poslovanju nezamjenjiva, potencijalni kupci ili nasljednici to ne vide kao prednost, nego kao veliki rizik. U ovom članku saznajte kako smanjiti ovisnost društva o vlasniku i izgraditi poslovanje koje ima veću tržišnu vrijednost, stabilnost i budućnost.
Poslovno savjetovanje
Kako pripremiti trgovačko društvo za uspješnu prodaju?
Prodaja društva ne počinje potpisivanjem ugovora, već godinama ranije. Kvalitetna priprema ključ je uspjeha – donosimo sve korake koji vode do bolje cijene i sigurnije transakcije.
Poslovno savjetovanje
Jednog dana napustit ćete društvo koje ste stvarali – hoćete li biti spremni?
Jednog dana morat ćete izaći iz biznisa koji ste gradili – pitanje je hoće li to biti vaša odluka ili posljedica okolnosti poput bolesti, razvoda ili poslovnog sloma