Stanujem u zgradi P+4 s ukupno 14 stanova. Nemamo upravitelja zgrade. Pričuvu plaćamo jednom od vlasnika stana izravno, a za tu uplatu on ne izdaje nikakvu potvrdu i nije nam poznato što se događa s novcem. Na upozorenje drugim vlasnicima na ovo stanje, uglavnom je odgovor da je ovako dobro. Je li zakonito da zgrada nema odgovornu osobu, tj. upravitelja zgrade, i da na opisan način obavljamo plaćanje pričuve bez potvrde?
Vaše pitanje odnosi se na primjenu Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima koji je kod slučajeva s više stanova različitih vlasnika predvidio pravo vlasnika da odaberu upravitelja zgrade. To može biti i osoba za koju se većina stanara složi.
Poslovi upravitelja su i prikupljanje sredstava pričuve koju plaćaju vlasnici stanova u stambenoj zgradi po unaprijed utvrđenoj cijeni, o čemu stanari-vlasnici sklapaju poseban ugovor. O tome mora postojati uredna pisana dokumentacija, kako bi se znalo stanje u zgradi: prihodi i rashodi, mogućnost dizanja kredita itd.
Zatražite pisanu potvrdu o tome, a ako osoba kojoj dajete novac odbije, onda odbijte plaćanje, pa neka sud ocijeni pravilnost postupanja.