Opet nam ovi Janezi zagorčavaju život, jada mi se susjed, nakon što je u štampi pročitao da su Slovenci, osim u zimskim mjesecima, odlučili po pitanju guma postrožiti pravila i ljeti. Tako da kad prijeđemo talijansku granicu, punih bunkera, osim što ćemo se od muke i straha znojiti na našoj granici, to će nam biti omogućeno i cijeli put kroz Sloveniju. Naravno, ako nismo ispravni. Susjed kaže da im je tvornica guma Sava zapala u probleme, pa je spašavaju na takve načine. A možda i nije tome tako. Ispravna i nepotrošena guma na automobilu, jedan je od osnovnih uvjeta sigurnosti prometa. Ako analiziramo što je novoga u tom zakonu, nećemo baš vidjeti razlike u odnosu na naše propise. Jer oni kažu da guma po cijeloj površini gazećeg sloja mora imat najmanje dva milimetra kanala, da sve gume na vozilu moraju imati istu dimenziju (osim rasnih sportskih automobila, kojima su tvornički zadnje šire od prednjih), da na istoj osovini, što bi značilo obje prednje ili obje zadnje gume moraju biti istog profila, tj. moraju imati istu šaru tj. biti iste. Jedino što "bode" oči u daljnjem nabrajanju pravila u Sloveniji je, ili greška u tumačenju propisa u našoj štampi ili nonsens u zakonu, a to je da sve gume moraju biti od istog proizvođača?! Ako je greška u prijevodu, onda nikome ništa, ali ako je tome stvarno tako, onda će se i Slovenci pobuniti. Što bi značilo puko zadovoljavanje propisa i naprijed imati vrhunske gume najnovije proizvodnje, a otraga one koje su već odavno izašle iz proizvodnje. Kvaliteta guma je u stalnom usponu, i uvijek treba težiti da se i naprijed i straga ima gume približno istih karakteristika, pa makar bile raznih marki. Postavlja se još jedno pitanje. Što će miličnik reći i kako će reagirati kad u prometnoj dozvoli pročita dimenziju vaših guma, a vi ste zaljubljenik u auto, pa ste si priuštili široke, aluminijske felge i shodno tome, za par dimenzija veće gume. Činjenica je da svaka tvornica montira gume dimenzija koje su predviđene proračunom. Činjenica je i da se u normalnoj vožnji ništa neće lošeg dogoditi, ali... vrijeme će pokazati da li će nas i za takve stvari, njihova Policija slati u obližnje mjenjačnice, kad se budemo pravdali da nemamo tolara za kaznu. Još ako smo zaboravili upaliti svjetla. A, ne, ne opet će susjed, evo nam prvog Getroa, a bit će ih još, pa nećemo morati u Italiju u Giuliju, i tako prolaziti kroz Deželu i njima ostavljati teško zarađeni novac. No bili mi ljuti na Slovence ili ne, bacimo svako toliko pogled na obuću našeg automobila. Ako imaju više od 40.000 kilometara ili su starije od pet godina, vrijeme je za zamjenu. Tada svi tražimo kako ćemo i gdje najjeftinije proći. Svi putevi opet vode Tamo. No prije kupovine preko grane, raspitajte se i u našim prodavaonicama. U manjim dimenzijama, više gotovo da i nema razlike, dok veće dimenzije Preko imaju nižu cijenu. Ali samo ako budno oko carinika ne primijeti da nešto ne štima s vašom skrušenom izjavom da nemate ništa za prijaviti i stanjem automobila. Tada će vas gume i te kako koštati. Ne može se reći "kupujte hrvatsko", jer mi nemamo tvornicu guma, ali "kupujte u Hrvatskoj", svakako. Treba biti oprezan i s preniskim cijenama pojedinih guma. Kao i svaki proizvod tako i gume napreduju, napušta se jedan profil, uvodi drugi. U takvim slučajevima treba pripaziti, jer vam se može dogoditi da za godinu dana, u slučaju potrebe više ne možete naći gumu istog profila, nego morate kupiti dvije, baš zbog navedenog na početku teksta. Ako niste pri novcu, a samo vi vozite auto, izaberite gumu shodno vašem načinu vožnje i financijama. Međutim, ako uz vas, vašeg ljubimca vikendom koristi vaš nasljednik, ne štedite! Kupite dobre gume, jer pri brzoj i nesmotrenoj vožnji i jedan metar kraćeg kočenja ili zanašanja može spasiti život. Dobra gumica u džepu i dobra guma na automobilu mogu spriječiti životne neugodnosti!