- Iskrena zahvala je potvrda razumijevanja i međusobne podrške. Njome se otvaraju kanali komunikacije, odgovornog ponašanja i povjerenja među poslovnim ljudima
Što nam danas vrijede mnogi aneksi ugovora, sve moguće ovjere i provjere kad pravo i pravda ne idu ruku pod ruku? Zaštitari nam jednako revno čuvaju urede, banke i škole. Ulazna vrata se zaključavaju i u najvećoj zabiti jer strah vlada sve više i svugdje...
Ugroženi smo u svojim pravima: na život, zdravlje, slobodu i dostojanstvo, radno mjesto, poslovanje i zaradu, školovanje, penzije… Ponekad bi rado hodali okolo blindirani, poput neprobojnih automobila! Ali, jača od toga može biti zaštitna snaga jedne obične, male riječi, malog znaka pažnje - hvala!
Zato pitam: jeste li čuli za zahvalnost kao dio poslovne etike? Nikada? Ako je postojalo, davno je izumrlo, kažete... Zbog čega bismo trebali osjećati zahvalnost kad se osjećamo stalno - ugroženi? Zahvalnost podrazumijeva bliskost, razumijevanje, komunikaciju... A ako smo nesigurni, želimo se - zaštititi, osigurati, odvojiti...
Koliko često u danu upotrebljavate rečenice ovog tipa: „Hvala ti što si me nazvao! Dobro da si me podsjetio!“ Ponekad? A ove: „Hvala ti što si mi poslao račun! Platit ću ti odmah!“ Rijetko, zar ne? Jer, kad vam netko pošalje račun, osjećate se ljutito, a možda i ugroženo, zato jer baš i ne volite davati novac.
Pokušajte promatrati sami sebe: koliko često se nekom zahvaljujete? Kada ste se zahvalili šefu što vam je dao radni zadatak jer u vas ima povjerenje? Kada je šef pohvalio vas što ste radni zadatak obavili kvalitetno i na vrijeme, te se u vas može pouzdati?
„Šefovi to ne rade“, kažete, „oni imaju mrkvu u jednoj ruci, a batinu u drugoj!“ Nažalost, to je često istina. Poslovna politika mnogih firmi, naročito velikih korporacija, upravo se na tome i temelji.
U poslovnom odnosu gdje bučniji ili manipulativniji poslovni partner ili suradnik dominira, nema iskrenog zahvaljivanja, a još manje pravednog postupanja! Zato se želim vratiti na iskrenu zahvalnost, koja kreće od srca i koja je nedvosmislena. Ona je važna među suradnicima koji grade spone uspješnog, uravnoteženog i dugoročnog poslovanja. Iskrena zahvala je potvrda razumijevanja i međusobne podrške. Njome se otvaraju kanali komunikacije, odgovornog ponašanja i povjerenja među poslovnim ljudima.
Od svakodnevne zahvale i priznanja kreće puno dobroga, na primjer, suradnici osjećaju da je njihov trud prepoznat i nagrađen pažnjom te dobru „vibraciju“ dobivenu zahvalom prenose dalje. Od zahvaljivanja ima koristi i onaj koji zahvaljuje, i onaj koji prima zahvalu i uzvraća riječima: „Molim, i drugi put!“
I inače smo zaboravili zahvaljivati za puno stvari u životu, u svakom našem danu, bez obzira da li ga provodimo na poslu ili u svom domu. Bilo bi dobro da počnemo vježbati - zbog toga, iskreno i od srca, hvala vam što ste pročitali ovaj članak!