Ako ne znate kad ste zadnji put promijenili antifriz, vjerojatno je vrijeme da to učinite ovih dana. Tvornička preporuka je da se on nakon dvije godine treba ispustiti iz motora i zamijeniti novim, no ni nakon tri neće biti problema
Ovih dana (napokon) je malo zahladilo i dočekali smo pravu pravcatu zimu. Kad je zima je hladno, kad je hladno je led, kad je led, treba nam antifriz.
Pa, nastavimo temu iz prošlog broja kada smo vidjeli što sve lošega led može učiniti motoru! Tko je čitao prošli broj, zasigurno je zaključio da se nije uputno igrati kad nailazi zima, jer to može skupo stajati. Mnogi nisu zainteresirani, jer znaju da su antifriz mijenjali prošle godine, pa su ove oslobođeni tog posla. No, i takvi se moraju zapitati je li im auto tijekom ljeta bio na nekom popravku vezanom uz sistem hlađenja, kad se motor pregrijao, procurila je pumpa vode ili hladnjak.
Lako je moguće da se u tim situacijama, kad je sunce nemilice pržilo, riješio kvar, ali je u sistem ulivena čista voda, jer "lako ćete pred zimu staviti antifriz". Takvi bi trebali kontaktirati svog mehaničara ili zaviriti u hladnjak ili posudu vode za hlađenje, kako bi bili sigurni da im dragocjena tekućina, zvana antifriz, kola kanalima za hlađenje u motoru.
Oni savjesniji mehaničari sigurno su u sistem i usred ljeta ulili antifriz, jer dobro znaju da se današnji antifrizi ili, pravilnije rečeno, tekućine za hlađenje, koriste u motoru cijelu godinu.
Nekada su imali isključivi zadatak sprječavanja zamrzavanja vode, dok danas u svojim kemijskim sastavima imaju i druga svojstva - bolje hlade, podmazuju semeringe pumpe vode i sprječavaju hrđu u unutrašnjosti motora te čuvaju brtve. Nekadašnji su se pjenili, nagrizali unutrašnjost, naročito brtvila glave motora, pa su ih vozači, čim je malo zatoplilo, odmah ispuštali iz sistema.
Ako su se slučajno pomiješale dvije vrste antifriza u istom motoru, pjenjenje je bilo još jače, a pregrijavanju nikad kraja. Današnji antifrizi se mogu miješati bez posljedica, jer su uglavnom svi napravljeni na istoj osnovi. No, pravilo je da u jednom motoru bude jedna vrsta. Što se tiče miješanja, napomenimo da to vrijedi za starije tipove motora, dok se kod novih ne bi s time trebalo igrati.
Kako su u današnjim automobilima svi dijelovi puno osjetljiviji nego nekad, tako se to odnosi i na unutrašnjost motora, pa neki proizvođači motora, s obzirom na materijale motora i brtvi, razvijaju nove vrste antifriza, posebno prilagođene njihovim motorima.
Tu najviše treba paziti na one motore koji imaju aluminijske blokove i glave, jer su oni osjetljivi na sve i svašta.
Ako ne znate kad ste zadnji put promijenili antifriz, vjerojatno je vrijeme da to učinite ovih dana. Tvornička preporuka je da se on nakon dvije godine treba ispustiti iz motora i zamijeniti novim, no ni nakon tri neće biti problema.
Poslije toga roka naglo počinje opadati njegova kvaliteta, pa, iako ste sigurni da niste dolijevali vodu u sistem, tj. razblaživali ga i time oslabili njegov minus, on više neće biti tako "jak" da bezbrižno možete na bilo koju temperaturu, duboko ispod nule.
Prilikom zamjene, puno nakon predviđenog roka, znaju se dogoditi i neugodna iznenađenja nakon ulijevanja friškog antifriza i stavljanja motora u pogon. Iako prije nikad niste primijetili da gubite antifriz, sada je stalno počeo opadati nivo u posudici.
To je zbog toga što je novi antifriz, naročito ako ga nerazrijeđenog ulijete u sistem, jako agresivan, tj. zbog svog sastava "grize", pronaći će slaba mjesta u sistemu hlađenja, nagristi ih do te mjere da će početi najprije kapanje, a onda i curenje.
Prije ili kasnije to bi vam se dogodilo i bez novog antifriza, a on je samo ubrzao proces. Rijetko se može dogoditi da nakon takve, zakašnjele zamjene, treba mijenjati i pumpu vode, hladnjak i grijač kabine.
No, to svakako ne smije biti razlog da zbog straha od novih troškova i ove zime odgodite zamjenu. Ako je propuštanje manjeg intenziteta, ponekad pomogne i specijalna tekućina koja se ulije u sistem hlađenja, pa zaustavi propuštanje. Može ju se naći u svakoj prodavaonici rezervnih dijelova, a treba naglasiti da, ako je u pitanju propuštanje pumpe vode, ona neće biti od koristi.
Ako vas je tekst zainteresirao, nađemo se sljedeći tjedan, kad ćemo vidjeti kako se pravilno mijenja antifriz!