Polako nam se bliže praznici i pravi ljubitelji snijega znat će is­ko­ristiti to slobodno vrijeme. One, koji su prošle godine više ra­dili i zaradili, put vodi u ino­zemstvo, gdje je sve na višem ni­vou, ima više sadržaja, ali cijene nisu male. No, i to treba shvatiti, jer neki radije potroše za snijeg, nego za more. Oni ne starim Gol­fovima i Četvorkama, nego malo boljim automobilima sa svom zimskom opremom. Vrlo dobro znaju da vani nema muljanja, u smislu: zaboravio sam, nisam znao, itd. Tamo se globe odmah naplaćuju, a mogu biti takve, da mogu iznositi i vrijednost cijelog boravka na snijegu. Ne isplati se, dakle zbog neke sitnice gubiti toliki novac. No, sitnica može biti i nedostatak la­na­ca u bunkeru, ali i ogromna stvar, ako zbog vašeg automobila, koji nema tu zimsku opremu i prepriječi se na cesti, stane sav promet.

Nekome lanci nikad nisu ili neće trebati, pa misli i da ih ne mora imati, ali dovoljna je samo jedna potreba, pa da se oni višestruko isplate. Priča mi prijatelj, profesionalni vozač, koji je desetak godina, gotovo svakodnevno vozio kombi na relaciji Rijeka - Zagreb, kako je samo jednom morao koristiti to snježno pomagalo, i to u ona vremena kad ceste još nisu bile izgrađene kao danas, i kad je bilo više snijega. Stvarno je imao sreću! Lanci se, svakako ne trebaju postavljati dok automobil ne počne proklizavati na pogonskim kotačima. Tada je vrag uzeo šalu i treba na posao montaže, koga se većina vo­zača grozi. Stvarno, nije ugodno na niskim temperaturama izlaziti iz zagrijanog automobila i petljati oko lanaca. U tim tre­nucima se obično lupamo po glavi, kako to možda ne bi bilo potrebno da su na kotačima zimske gume, ili ljetne sa do­brim profilom, no što je tu je!

Današnji lanci ne zahtijevaju podizanje automobila ili skidanje kotača. Ako niste posudili la­nce od susjeda, čije gume nisu iste kao vaše, i služit će vam samo za pokazivanje Policiji, relativno ćete lako izvršiti montažu. Definitivno, lanci, ipak trebaju odgovarati dimenzijama vaših guma. To lijepo piše na kutiji, gdje osim dimenzija koje vama odgovaraju, ima i ostalih, jer je isti lanac za nekoliko dimenzija obzirom da gume mo­gu biti šire ili uže, niže ili više. Zavisno od tih kombinacija, lanci su podijeljeni u grupe. Va­žno je napomenuti da se stvarno zbog dvjesto - tristo kuna, ne treba sramotiti pred Policijom i lagati ih u oči. To više nije Mi­licija, i oni znaju svoj posao. Da­kle, lanac treba raširiti po podu i to tako da dvostruke kukice gledaju u pod. Bolje od opisa mon­taže, koga bi i zaboravili, pokazat će vam slike što se nalaze na kutiji lanaca, koje pri­kazuju montažu u fazama. Iako postoji nekoliko vrsta lanaca, montaža se, uglavnom svodi na isto. Iznimka su samo oni automobili, uglavnom, više klase, koji su niski, pa se ne može za­vući ruka između kotača i blatobrana, i tako montirati. Čudno je, da se prilikom izbora nekih vrsta aluminijskih felgi za “kon­kretne” aute, morate suočiti s či­njenicom da na njih uopće ne­ćete moći montirati lance. No, sigurno se zato nećete sekirati, jer kad bi imali za takav auto, našli bi i rješenje za lance, a to je da treba u rezervi imati druge gume i druge felge. Ali i prilikom montaže lanaca na ostale aluminijske felge treba biti opre­zan, jer se felge u vožnji mogu oštetiti, naročito ako lanac nije dobro zategnut. Za sve lance vrijedi da se nakon postavljanja i vožnje od sto, dvjesto metara, oni trebaju dotegnuti, jer su tek tad “sjeli” na gumu. Brzina od preko šezdeset na sat s montiranim lancima predstavlja opasnost kako za sigurnost vožnje, tako i za kidanje lanca i njegovog omotavanja oko amortizera ili poluosovine, da ne spominjemo što se može dogoditi, ako uslijed centifugalne sile, nekome ko­mad odlomljenog lanca doleti u glavu! Isto tako se s lancima ne smije voziti po suhoj podlozi. Tada je gotovo nemoguće kontrolirati vozilo, trpi cijeli ovjes, a zbog grijanja lanaca, još lakše dolazi do kidanja. Iako nekima izgleda komplicirana montaža lanaca, ona u principu ne traje više od pet do deset minuta. Ako vam nije prvi put, ili, što je još bolje, ako ste montažu uvježbali na suhome, problema uopće nema.