Mi smo poznati kao narod koji za sve čeka zadnji čas, pa ćemo antifriz promijeniti kad noć prije temperatura ozbiljno padne ispod ništice, lance ku­piti na dan kad moramo kre­nuti na put, a obično baš tada neće biti dimenzije koju trebamo itd. U tu svrhu počnimo već danas od pregleda guma. One, zakonski moraju imati bar dva milimetra dubine šara, no računajte da vam to neće biti dovoljno ako krenete do Platka ili Učke, pa vam tamo nena­dano padne novi snijeg, a lance nemate ili vam ih se ne da montirati.

Treba znati i to da na temperaturama nižim od minus deset stupnjeva ljetne gume gube elastičnost i ne prijanjaju dobro za podlogu, što sa zimskima nije slučaj. Planirate li put u EU, što bi već značilo u Sloveniju ili Italiju, lanci, i to odgovarajućih dimenzijama va­ših guma, a ne oni posuđeni od prijatelja trebaju biti sastavni dio zimske opreme. Ne budete li ih imali, naši prvi susjedi i bivša braća, jednostavno će vas vratiti od kud ste došli. I ne samo to, platit ćete toliku kaz­nu, da više od straha nikada nećete preko čak ako niste opra­li auto.

Iako ćemo o svim poje­di­načnim temama posebno pisati, podsjetimo da je osnovna stvar za normalno paljenje motora, naročito na nižim temperaturama, dobar i ispravan akumulator. Ako imate takvoga koji na sebi ima šest čepića za kontrolu i nadolijevanje, odvrnite ih i provjerite nivo elektrolita, tj. tekućine u otvorima. Nivo mora biti nekoliko milimetara iznad ćelija, ukoliko nije dopunite ga isključivo destiliranom vodom. Ako i nakon nadolijevanja prilikom paljenja motora, on lijeno okreće, a elektro­poktretač je ispravan, naj­vje­roja­tnije ćete trebati novi aku­­­­mulator. Tim više, ako je postojeći star više od pet godina. Ako sada, kad je još toplo, teško pali, padom temperature, kad se njegov kapacitet smanji, od paljenja neće biti ni “p”. Iako su nam brisači, zbog stalnih kiša u posljednje vrijeme često u upo­trebi, istrošenosti metlica bit ćemo svjesni tek kad temperature padnu, pa se njihova brisna površina ukruti. Tada kroz staklo vidimo sliku kao na televiziji kad imamo slabu antenu. Koliko je dobra vidljivost važna ne treba ni spominjati, a naro­čito kad se vozi u koloni ili je ispred nas kamion, koji vozi spo­ro, dobro nam prlja vjetrobransko staklo, htjeli bi ga prestići, ali ništa ne vidimo. U takvim slučajevima se često događaju nezgode, jer se u preticanje ide “na blef “, a posljedice drugi dan čitamo u novinama. S dobrim brisačima ide i kva­litetna tekućina za pranje sta–kala, koja u ovo vrijeme već treba u sebi imati aditiv protiv smrzavanja. Uzalud vam dobri brisači, ako povremeno ne mo­žete oprati staklo mlazom iz posude jer se tekućina zamrznula. Ako ste ljubitelj skija­nja, a promijenili ste auto, znaj­te da vam nosači skija, koje niste dali novom vlasniku, vje­rojatno neće pasati na novi auto, ukoliko nije isti model. Izbora ima od onih jeftinijih do vrlo kvalitetnih, pa i onih na zaključavanje ili magnet. Oni koji nose više toga, nabavit će tzv. krovne kutije, koje su skuplje, ali nema problema oko vezivanja tereta na krovu, ili guranja putnika u kabini zbog nedostatka prostora. Ne bi bilo loše kad bi vašem automobilu poklonili gumene tepihe, umjesto onih od poroznih materijala ili tvorničke presvlake po­da. Oni će zadržati vodu i vlagu, neće je propustiti do poda automobila, a lako se ispiru i suše. Nemojte zaboraviti, uz spray WD 40, koga sigurno ima­te u bunkeru i spray za odle­đivanje stakla i onaj za odleđivanje bravica. Ovog zadnjeg nemojte držati u bunkeru, jer vam tamo neće biti od koristi, nego ga, odlaskom iz automobila, stavite u džep. Ukoliko to zaboravite, a brava se zamrzne, morat ćete koristiti vlas­tite izvore za odleđivanje. Spo-­ menimo na kraju i uže za vuču, koje može poslužiti da vas netko izvuče samo metar iz mjesta s kojega ne možete kre­nuti, pa da normalno nastavite vožnju. Nikad ne kupujte jef­tino, jer što je skuplje, to je bolje, a ako pukne može nekoga i ozlijediti. Ako ste sve to pri­premili, za vas...nema zime!