Plastificirani podsjetnici, odnosno mementa, nisu novost kako ni u svijetu tako ni kod nas. No, ipak, čini se da potencijal koji nose te male oaze znanja nisu dovoljno iskorišteni. Memento je, kako i samo ime kaže, podsjetnik iz određenog područja, koji je plastificiran kako bi bio otporniji, a najčešće je u formatu tzv. "harmonike", može se preklopiti i rasklopiti po potrebi, a sve skupa sadrži ne više od 6-8 stranica. Vrlo je praktičan jer je jednostavan za upotrebu i stane u svaku torbu - đačku, poslovnu ili kakvu drugu. Podaci koji se mogu pronaći na mementu osmišljeni su tako da budu pregledni, lako čitljivi, informacije su jednostavno prezentirane i lako razumljive, a među njima se mogu naći isključivo stvari koje osoba mora znati o određenom području. Podsjetnici najčešće pokrivaju osnovnoškolsko i srednjoškolsko gradivo iz primjerice fizike, kemije, matematike, hrvatskog i sl. Mementa su mogu koristiti u razredu pri praćenju nastave, pri izradi domaće zadaće ili učenju za ispite. Svrha mementa je dakle, da u svakom trenutku bude pripomoć učeniku, studentu ili bilo kome drugome kad mu zatrebaju informacije iz određenog područja. Nedovoljno iskorišten potencijal nalazi se u činjenici da se najčešće zanemaruju ostala područja (dakle, osim onih koja se odnose na osnovnu i srednju školu) i ostali korisnici (osim učenika), poput studenata i svih onih kojima je potrebna pomoć pri savladavanju novih znanja i vještina. Najveća tvrtka na svijetu koja se bavi izdavanjem mementa, američki BarCharts, počela je upravo zahvaljujući studentskoj populaciji. Naime, suosnivačica tvrtke, tada i sama studentica, za ispit na pravnom fakultetu, kako bi si olakšala učenje, skicirala je naučeno gradivo u obliku dijagrama tijeka. Osim što je takav dijagram pomogao njoj, ubrzo su je i kolege tražile da im napravi kopiju istog. Njen suprug u toj činjenici prepoznao je potencijal za posao - izradu podsjetnika za studente. Isprva su izrađivali mementa koji su pokrivali gradivo samo za ispite na pravnom fakultetu. Kada su s njima doživjeli uspjeh odlučili su proširiti svoje djelovanje i na razna druga područja - osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje, strane jezike, kompjuterske programe i sl. Danas u svojoj ponudi imaju preko 330 podsjetnika za učenike i studente, korisnike računala te za kućnu uporabu. Napomene li se da u svojim počecima nisu imali praktički nikakav budžet s kojim bi započeli, zbog čega su se morali zadužiti, priča o podsjetnicima dobiva prizvuk prave američke priče o uspjehu. Bez sumnje, ona to i jest. Za započeti posao bio im je potreban laminator, vještine grafičkog dizajna kako bi oblikovali sadržaj na podsjetnicima na adekvatan način, a bilo je potrebno i da uspostave suradnju s raznim profesorima i stručnjacima za određena područja. Pet godina nakon osnutka, tvrtka BarCharts uspjela je zaraditi svojih prvih milijun dolara. Osim toga, započeli su i nove projekte poput QuickTraina, linije CD-ova sa interaktivnim softwareom za učenje kompjuterskim programa. U svakom slučaju, nakon takve priče, mnogi će zasigurno na podsjetnike početi gledati drugim očima, jer eto, veliki uspjeh se može izroditi i iz naizgled banalne i jednostavne ideje.