Iako je prošla godina bila rekordna po prodaji automobila, dakle sve je više novih, pa po logici i ispravnijih automobila, ovih je dana objavljeno da su podaci s tehničkih pregleda pokazali da tome nije tako. Iako je, nažalost ,prosjek starosti vozila ostao gotovo isti, ili se malo smanjio, (sada je oko jedanaest godina), a stari stojadini, yugići, četvorke i prvi golfovi, nakon prešanja, napuštaju ovaj svijet u obliku kocke, zabrinjava činjenica da se našim cestama vozi više neispravnih vozila nego prošle godine. Što znači neispravno vozilo u kombinaciji s prevelikom brzinom ili alkoholom, ne treba posebno objašnjavati. Nisu ni sve neispravnosti isto "teške", ali ponekad i loša metlica brisača, koja košta tridesetak kuna i koja nam ništa ne znači po lijepom vremenu, za prve kiše može biti uzrok tragedije. Danas su tehnički pregledi rigorozni i teško se provući s neispravnim automobilom. No, kako svako pravilo ima iznimku, tako je moguće da netko ipak dobije pečat u knjižicu, iako se takav automobil ne bi smio maknuti iz garaže. Nevjerojatan je i broj neregistriranih vozila, koja kruže našim cestama. Oni imaju tablice, ali tehničkog pregleda i plaćanja osiguranja, već davno nije bilo. Osim mogućih nezgoda, takvi su prava mora za naplatu štete. Svakodnevne stravične fotografije prometnih nezgoda na naslovnicama dnevnih novina trebale bi nas potaknuti na razmišljanje da li nam je automobil u svakom trenutku tehnički ispravan. A, svakako bi trebao biti. No, kakvi smo u životu, takvi smo i s automobilima. Netko odmah nazove servisera ako mu auto ujutro ne upali iz prve, ili ako je na određenom mjestu u sedam dana samo jednom čuo neki zvuk, koga prije nije bilo. Ponekad je to pretjerano, ali je svakako bolje od situacije kad na popravak dođe automobil kojemu od svih kotača koči samo jedan. Takvi vozači iz razno-raznih razloga auto u navedenom stanju voze i mjesec dana. Da stvar bude gora, radi se uglavnom o mlađim ljudima, koji nisu pri novcu, ali misle da su jači od zakona fizike i da im se ništa ne može dogoditi. Ne mali broj se zbog uštede i sami upuštaju u popravke sigurnosnih dijelova automobila. Tu se mogu dogoditi razna iznenađenja i opasne stvari koje samo profesionalac može prepoznati i uspješno otkloniti, pa kad gledamo prije spomenute fotografije, ponekad se pitamo da li se neka nezgoda mogla izbjeći da je kočnica bila potpuno ispravna i da loši amortizeri nisu previše zaljuljali vozilo, da su gume bile novije itd. No, situacija nem je takva kakva je, i uglavnom su neispravni automobili posljedica besparice. Neki dan nam je na popravk došao automobil, koji je uskoro trebao na tehnički pregled, ali je vlasnik prethodno zahtjevao defektažu i iznos popravka. Kako se radilo o starijem vozilu, s više neispravnosti, izračunali smo da bi popravak iznosio oko 1.800 kuna. Vlasnik je malo kalkulirao u glavi i kratko rekao: napravite mi najbitnije za 750 kuna. Situacija kao na placi, no treba poštovati financijsku moć vlasnika, čuvati posao i za svaki slučaj tražiti njegov potpis ispod napomene na radnom nalogu da je potrebno zamijeniti još dijelova koji utiču na sigurnost vožnje! Vani, nažalost ili na sreću to nije tako. U nekim zemljama, ulaskom vašeg vozila u servisnu radionicu i zbog kvara koji nema veze sa sigurnošću, nitko vas neće pitati da li bi usput popravili i kočioni sistem, nego se to automatski radi. Usput pregledaju cijeli auto i ako je sve u redu, udare svoj pečat, tako da vam tehnički pregled nije ni potreban, na način kako se kod nas izvodi. No, iako nam je Evropa blizu, a tako daleko, takvih se situacija na našim prostorima još ne moramo "bojati". Automobili polako idu k vremenu kada vozačima ništa neće biti dozvoljeno osim okretanja volana ili yoistica. Kakvi popravci, ako netko bude sam popravljao, još malo pa će biti kažnjen. Mislite da već nije počelo? Od desetak novijih automobila, na više od polovice, vozač, bez razvaljivanja dijelova iza fara, ne može čak ni pregorenu sijalicu zamijeniti. A uvijek je to bio najlakši posao na automobilu, koga su mogli izvesti najtvrđi amateri. Ostat će nam jedino zadatak da pratimo kontrolne sijalice na instrumentima i hitno se javimo u servis. Ali već danas možete preduhitriti moguće veće kvarove, ako ne sami, onda posjetom vašem serviseru dva puta godišnje. Rijetki će vam naplatiti pregled ako ste im stalne mušterije, dapače bit će im drago ako nešto otkriju, jer će biti posla. Obje strane će doći na svoje. Njima posao, vama sigurnost i ispravan auto!