- Bez obzira imate li jednu prostoriju ili više poslovnica, obiđite svaki kutak vašeg poslovnog prostora, popišite opremu, pokušajte iz takve analize shvatiti na što trošite više novaca nego je potrebno
Nije uvijek nužno štedjeti novac provodeći drastične mjere, smanjivanjem troškova ili plaća do krajnjih granica. Na prvi pogled beznačajne stvari također vam mogu uštedjeti novac, a gotovo da nećete ni osjetiti promjenu, osim onu u budžetu, naravno.
Pregovarajte o svemu - uslugama, cijenama, rokovima. Često možete kupiti nešto (robu ili uslugu) po sniženoj cijeni samo ako pitate. Uvijek zatražite popust ako plaćate gotovinom ili imate namjeru platiti unutar 5-10 dana.
Uspoređujte prodavače. Ako kupujete robu kod istog prodavača nekoliko mjeseci pokušajte smanjiti cijenu tako da se upustite u pregovore s konkurencijom. Vrlo vjerojatno ćete postići cilj, naravno ako se on nalazi u okvirima realnih zahtjeva.
Pratite potrošnju telefonskih impulsa i opreme koju koristite pri svakodnevnom poslovanju. Te dvije stvari često donose puno više troškova nego je to realno potrebno. Uz pojačanu pažnju utvrdit ćete gdje dolazi do nepotrebne potrošnje i naravno uštedjeti koju kunu. Također, iskoristite prednosti Internet telefonije (VoIP tehnologije) koja je znatno jeftinija od "klasične telefonije".
Pratite potrošnju struje. Iskoristite termostate s mogućnošću automatskog reguliranja i automatske prekidače za svjetlo. Stavite podsjetnike za zaposlenike da gase svjetla u prostorijama u kojima se ne boravi te da gase računala na kraju radnog vremena. Isto se odnosi i na uređaje koji se rijetko koriste – nema potrebe da stalno budu upaljeni ako se koriste jednom ili dvaput dnevno.
Koristite laptope. Ako ste u mogućnosti, radije koristite prijenosna računala umjesto stolnih, budući da troše znatno manje struje, a i dobivate mogućnost da zaposlenici, kada mogu, neke poslove obave od kuće te time dodatno uštedite na troškovima za struju i sl.
Kompenzirajte robu i usluge. To je odličan način da naplatite dugove u slučaju da stranka nije u mogućnosti isplatiti ih novčanim putem. Posavjetujte se s vašim računovođom radi eventualnih problema s porezom.
Napravite detaljnu reviziju uredske opreme. Bez obzira imate li jednu prostoriju ili više poslovnica, obiđite svaki kutak vašeg poslovnog prostora, popišite opremu, pokušajte iz takve analize shvatiti na što trošite više novaca nego je potrebno. Vjerojatno ćete i pronaći nešto "zaboravljene" opreme i time dodatno smanjiti troškove.