Svako lupanje treba shvatiti ozbiljno, mada sva nisu razlog za paniku. Ujednačeno lupanje u visokim tonovima, naročito kad je motor zagrijan, može ukazivati, na primjer, na nepodešenost ventila
Automobil je pravi izvor raznoraznih lupanja, škripanja, vibracija, zujanja i buke, jer sve što se okreće, pokreće i troši, može nakon što se istroši biti razlog navedenog.
Pozabavimo se, primjerice, motorom. Današnji motori su gotovo besprijekorni, rade ujednačeno, tiho i napravljeni su od kvalitetnijeg materijala.
Ali, vi vjerojatno niste vlasnik takvog auta u kojemu kuca takvo zdravo srce, nego svako toliko čujete "nešto" u motoru. Nadate se da nije strašno, jer ste novčana sredstva već rasporedili za skijanje, a u njima nije predviđen popravak vašeg ljubimca.
Kako onda prepoznati potrebu za hitnim posjetom mehaničaru? Svako lupanje treba shvatiti ozbiljno, mada sva nisu razlog za paniku. Ujednačeno lupanje u visokim tonovima, naročito kad je motor zagrijan, može ukazivati, na primjer, na nepodešenost ventila. To je lakši kvar, ako se stvarno radi samo o podešavanju, i ne trebate se zabrinjavati ako s takvim lupanjem, naravno ako nije prejako, vozite još koji kilometar. Ako vam je auto stariji, pa ima podešavanje ventila na vijak, a vi imate mjerne listiće i malo znanja, možete sami riješiti kvar, tako što ćete ostaviti da se motor ohladi, dovesti ventile u pozicije za podešavanje i podesiti ih na zazor koji je različit, zavisno o tipu motora, od 0,10 mm do 0,40 mm. Ako je motor novijeg tipa i ventili se podešavaju pločicama ili vaš motor ima samopodešavajuće, odustanite!
Što se tiče podešavanja pločicama, osim posebnog alata, morate imati razne debljine pločica. Često vozači miješaju lupanje koje ima sličan zvuk, čak i malo reskiji, koji se javlja prilikom vožnje uzbrdo kod naglog dodavanja gasa ili vožnje u višem stupnju prijenosa nego što je potrebno, s lupanjem ventila. Za to nisu krivi ventili, već najvjerojatnije prerano paljenje.
Razlog još mogu biti svjećice neadekvatne toplinske vrijednosti (oznake) ili benzin slabije oktanske vrijednosti, npr. kad se u rezervoar vozila koje troši super benzin ulije bezolovni. Ova pojava se jednostavno rješava ispravljanjem navedenog.
Ono što nas puno više treba zabrinuti je tupo lupanje u motoru kod naglijeg dodavanja gasa ili vožnje pod opterećenjem. Ako je popraćeno svijetljenjem lampice ulja, imate razlog za paniku. Vjerojatno su oštećeni ležajevi na radilici. Popravak takvog kvara treba prepustiti mehaničaru i ne čekati da se lupanje pojača. Zavisno od intenziteta, skratit ćete odmor ili potpuno odustati od skijanja.
Oni koji vole prodavati aute i tako zaraditi koju kunu sa strane, sjetit će se da postoje aditivi (dodaci ulju) koji se uliju u motor, pa će još neko vrijeme auto voziti, a onda ga čeka veći popravak. Ne nasjedajte kad vam prodaju takvoga s obrazloženjem "nije to ništa, proći će samo od sebe".
Radije platite mehaničara koji će detektirati lupanje, nego da za neku povoljnu cijenu kupite takvo vozilo. Ono nakon popravka košta daleko više od istog u ispravnom stanju. I tu se potvrđuje pravilo da niste toliko bogati da kupite jeftinu stvar.
U neko rano jutro, prilikom prvog paljenja, možda ste začuli zvuk jakog škripanja u motoru, koje se pojačava s dodavanjem gasa. To vas klinasti remen moli za njegovo zatezanje ili zamjenu. Korištenjem remena u takvom stanju riskirate njegovo pucanje ili nedovoljno punjenje alternatora, što je naročito izraženo kod dizel motora. Naime, kod proklizavanja remena, isti se okreće oko remenice, ali još uvijek "puni" toliko da kontrolna lampica ne gori, no to nije dovoljno za održavanje snage akumulatora, pa se jednostavno dogodi da, bez da se lampica upali i tako nas obavijesti o kvaru, ipak ostanemo bez struje. Ponekad znaju škripiti i dobro nategnuti remeni. U tom slučaju često je dovoljno komadom starog "svinjskog"sapuna prilikom rada motora namazati bočne strane i škripa će nestati. Pazite prste, ne radite to u kravati ili sa šalom oko vrata, a vi sretnici koji imate dugu kosu, svežite je u rep, jer je zabilježen slučaj da je remen uhvatio kosu starog rokera, koji je zbog nove frizure morao promijeniti stil muzike.