Radim u manjem poduzeću u kojemu često dolazi do rotacije radnika s jednoga radnoga mjesta na drugo. Kako smo nedavno oformili sindikalnu podružnicu upozorili smo poslodavca da takav način rasporeda radnika nije u redu i da se pri tome mora konzultirati
sa sindikatom. Odgovorio je da je on vlasnik poduzeća i ne mora nikoga ništa pitati kada donosi poslovne odluke. Je li to baš tako i postoji li u Zakonu o radu odredba koja regulira raspored radnika?
Možda bi poslodavac u ovom slučaju i bio u pravu da u poduzeću ne postoji sindikat. Međutim, kako ste u poduzeću osnovali sindikalnu podružnicu, stvar se mijenja utoliko što za vašeg poslodavca sada u poslovnim odlukama vrijede odredbe članka 152. Zakona o radu, a vezano uz članak 155., st. 3. istoga zakona. Naime, pri donošenju odluke vezane za položaj radnika, poslodavac se mora savjetovati s radničkim vijećem, odnosno sa sindikatom o namjeravanoj odluci, te mora radničkome vijeću priopćiti odluke vezane za donošenje odluke i sagledavajući njezin utjecaj na položaj radnika. U stavku 2. iste odredbe taksativno je navedeno koje su to važne odluke, pa, među ostalim, stoji da su to i odluke o premještaju radnika ili, kako vi kažete, "rotiranju" radnika. Dakle, ako poslodavac nastavi s ranijom praksom i bude ignorirao postojanje sindikata, treba savjetovati radnicima koji budu premješteni na drugo radno mjesto, a bez savjetovanja sa sindikatom, da upute poslodavcu zahtjev za zaštitu prava na odluku o premještaju, a istu odluku, ako treba, mogu ostvariti na sudu.