Ako su vas iznenadni snijeg i niske temperature iznenadili, prije nego ste planirali vožnju, a nemate sa sobom priručnu metlicu za skidanje snijega i strugalicu za odstranjivanje leda sa stakla, snijeg s krova odstranite rukama, a motor upalite i uključite maksimalni stupanj grijanja, kako bi toplina iz kabine lagano odledila stakla.


Evo ga, tu je! Bar ga najavljuju dok nastaje ovaj tekst. Kako je vrijeme po­ludjelo, možda ćemo za par dana biti u kratkim ruka­vima, pa sve ovo ispod neće imati nekog smisla, ali nije loše znati neke stvari, jer možda opet padne usred ljeta.
 
Što snijega bude manje, to ćemo biti manje sna­lažljiviji kad ga i malo napada. Možda će budućim generacijama biti smiješno spominjanje nekakvih la­naca i zimskih guma, te propisa o obaveznom koriš­tenju zimske opreme. Više na sreću nego na žalost, do toga još nije došlo, pa su sadašnji vozači prisiljeni nositi se sa snježnim problemima. A problemi postoje, naročito kod neiskusnih vozača i onih vozača koji misle da su popili svu pamet svijeta i da se u snježnim uvjetima mogu ponašati kao da snijega i nema. Zbog takvih i onih prvih, često dolazi do prometnih nezgoda ili zagušenja prometa da li zbog nemogućnosti kretanja s mjesta na cesti, zbog proklizavanja pogonskih ko­tača ili okretanja radi naglih kočenja ili jačeg pritiskanja papučice gasa. Ali i uz sve mjere opreza i najvećim pro­fesionalcima mogu se dogoditi nepredvidljive situ­acije, kada svojom ili tuđom greškom može doći do nezgode. 

U otežanim uvjetima mo­ramo na cesti ponašati mak­simalno sigurno, što počinje već od momenta kad sjednemo za volan i pitamo se da li je naš auto opremljen dobrim gumama i lancima i da li smo u mo­gućnosti no­siti se sa novonas­talim uvjetima.

Vaše vozilo prije vožnje mora biti očišćeno od snijega, a sva stakla moraju imati maksimalnu vidljivost.

Ako su vas iznenadni snijeg i niske temperature iznenadili, prije nego ste planirali vožnju, a nemate sa sobom priručnu metlicu za skidanje snijega i strugalicu za odstranjivanje leda sa stakla, snijeg s krova od­stranite rukama, a motor upalite i uključite maksimalni stupanj grijanja, kako bi toplina iz kabine lagano odledila stakla. Ne poku­šavajte prednje staklo čistiti ukopčavanjem brisača, jer su gumice metlica u takvim uvjetima zalijepljene za sta­klo, pa vam se može dogoditi da spržite motor koji pokreće brisače, što je skupa varijanta ili da se gumice metlica otkinu od nosača, a to je jeftiniji kvar, no od takvih metlica ćete imati slabe koristi, i ako naknadno odledite staklo. Mada u današnje vrijeme postoje razna kemijska sredstva i sprayevi kojima se sprječava zaleđivanje stakla, još uvijek je u upotrebi stara, dobra metoda, kojom se prednje staklo prekrije novinama i na njih se prislone brisači. Tako brisači drže novine da ne odlete sa stakla, a gumice brisača se ne lijepe za to staklo jer su naslonjene na papir. Ostanu li kotači vašeg vozila u snijegu do felgi, bolje nego bjesomučno davanje gasa, kada se kotači u snijeg još više zakopavaju, je lopaticom izbaciti, tj. pro­čistiti širinu prolaza ispred prednjih i zadnjih kotača u dužini od nekoliko metara. Ako ste startali bez većeg proklizavanja, zalet auto­mobila svladat će preostali snijeg, naravno ako nije previsok. Ne učinite li to, svaki pojedini kotač mora se boriti s prelaskom preko svoje prepreke, koja se po­većava svakim startanjem, zbog još većeg propadanja u snijeg i proklizavanja ko­ta­ča. Ako ste na pragu uspjeha izvlačenja iz nezgodne situ­acije, a fali vam samo malo, odmjerite uvijek prisutnu publiku i zamolite dvojicu težih da vam sjednu na prednje blatobrane kako bi pojačali pritisak na po­gon­ske kotače. No, tu je pot­reban dvostruki oprez, onaj sigurnosni da vam netko od njih ne padne pod kotače i onaj da vam, od prevelike želje za pomoću ne udube blatobrane. Karoseristi su sku­pi, a autolakireri još skup­lji, pa je nekad jeftinije pla­titi vu­čnu službu koja će vas izvući iz bezizlazne si­tu­acije!