Evo ga, tu je! Bar ga najavljuju dok nastaje ovaj tekst. Kako je vrijeme poludjelo, možda ćemo za par dana biti u kratkim rukavima, pa sve ovo ispod neće imati nekog smisla, ali nije loše znati neke stvari, jer možda opet padne usred ljeta.
Što snijega bude manje, to ćemo biti manje snalažljiviji kad ga i malo napada. Možda će budućim generacijama biti smiješno spominjanje nekakvih lanaca i zimskih guma, te propisa o obaveznom korištenju zimske opreme. Više na sreću nego na žalost, do toga još nije došlo, pa su sadašnji vozači prisiljeni nositi se sa snježnim problemima. A problemi postoje, naročito kod neiskusnih vozača i onih vozača koji misle da su popili svu pamet svijeta i da se u snježnim uvjetima mogu ponašati kao da snijega i nema. Zbog takvih i onih prvih, često dolazi do prometnih nezgoda ili zagušenja prometa da li zbog nemogućnosti kretanja s mjesta na cesti, zbog proklizavanja pogonskih kotača ili okretanja radi naglih kočenja ili jačeg pritiskanja papučice gasa. Ali i uz sve mjere opreza i najvećim profesionalcima mogu se dogoditi nepredvidljive situacije, kada svojom ili tuđom greškom može doći do nezgode.
U otežanim uvjetima moramo na cesti ponašati maksimalno sigurno, što počinje već od momenta kad sjednemo za volan i pitamo se da li je naš auto opremljen dobrim gumama i lancima i da li smo u mogućnosti nositi se sa novonastalim uvjetima.
Vaše vozilo prije vožnje mora biti očišćeno od snijega, a sva stakla moraju imati maksimalnu vidljivost.
Ako su vas iznenadni snijeg i niske temperature iznenadili, prije nego ste planirali vožnju, a nemate sa sobom priručnu metlicu za skidanje snijega i strugalicu za odstranjivanje leda sa stakla, snijeg s krova odstranite rukama, a motor upalite i uključite maksimalni stupanj grijanja, kako bi toplina iz kabine lagano odledila stakla. Ne pokušavajte prednje staklo čistiti ukopčavanjem brisača, jer su gumice metlica u takvim uvjetima zalijepljene za staklo, pa vam se može dogoditi da spržite motor koji pokreće brisače, što je skupa varijanta ili da se gumice metlica otkinu od nosača, a to je jeftiniji kvar, no od takvih metlica ćete imati slabe koristi, i ako naknadno odledite staklo. Mada u današnje vrijeme postoje razna kemijska sredstva i sprayevi kojima se sprječava zaleđivanje stakla, još uvijek je u upotrebi stara, dobra metoda, kojom se prednje staklo prekrije novinama i na njih se prislone brisači. Tako brisači drže novine da ne odlete sa stakla, a gumice brisača se ne lijepe za to staklo jer su naslonjene na papir. Ostanu li kotači vašeg vozila u snijegu do felgi, bolje nego bjesomučno davanje gasa, kada se kotači u snijeg još više zakopavaju, je lopaticom izbaciti, tj. pročistiti širinu prolaza ispred prednjih i zadnjih kotača u dužini od nekoliko metara. Ako ste startali bez većeg proklizavanja, zalet automobila svladat će preostali snijeg, naravno ako nije previsok. Ne učinite li to, svaki pojedini kotač mora se boriti s prelaskom preko svoje prepreke, koja se povećava svakim startanjem, zbog još većeg propadanja u snijeg i proklizavanja kotača. Ako ste na pragu uspjeha izvlačenja iz nezgodne situacije, a fali vam samo malo, odmjerite uvijek prisutnu publiku i zamolite dvojicu težih da vam sjednu na prednje blatobrane kako bi pojačali pritisak na pogonske kotače. No, tu je potreban dvostruki oprez, onaj sigurnosni da vam netko od njih ne padne pod kotače i onaj da vam, od prevelike želje za pomoću ne udube blatobrane. Karoseristi su skupi, a autolakireri još skuplji, pa je nekad jeftinije platiti vučnu službu koja će vas izvući iz bezizlazne situacije!