Kupci u prosjeku potroše 79% više novaca u outletu nego u „običnom“ trgovačkom centru


Outlet  trgovine i prodajni centri mjesta su gdje se prodaju artikli koji nisu prodani u „gradskim“ trgovinama ili ih je s polica istisnula nova kolekcija, a prodaju se po dosta velikim sniženjima – obično od 30 – 70%. Posljednjih godina outleti su među Hrvatima postali vrlo popularno odredište za kupovinu, te su mnogi spremni preći dosta kilometara kako bi se domogli robe po sniženoj cijeni. No, kao i sve trgovine, i outleti imaju svoje male tajne, o kojima se u zadnje vrijeme ipak nešto više zna. Portal Smartmoney.com donosi nekoliko zanimljivih, malo poznatih činjenica o outletima:

Lokacija outleta. Outleti su smješteni daleko izvan gradova, tako da je praktički potrebno potrošiti skoro cijeli dan da bi se posjetilo jedan outlet. Razloga za takvu udaljenost je nekoliko – cijene prodajnog prostora su niže, outlet mora biti na „sigurnoj“ udaljenosti od „redovne“ trgovine kako joj ne bi predstavljao konkurenciju, no još je jedan zanimljiv razlog koji nije toliko očit. Kako je potrebno potrošiti dosta novaca i vremena na put do outleta, mnogi, kako bi „opravdali“ te troškove, osjećaju potrebu da kupe nešto i onda kada im ništa zanimljivo ne zapne za oko. Prema jednom istraživanju, kupci u prosjeku potroše 79% više novaca u outletu nego u „običnom“ trgovačkom centru!

Porijeklo robe koja se prodaje. Iako su originalno outleti zamišljeno kao mjesto gdje će se prodavati tvornički viškovi, roba koja nije prodana , roba s manjim oštećenjima i sl., zbog velikog interesa kupaca za robu snižene cijene, danas veliki broj proizvođača proizvodi robu baš za outlete. Takva roba često je lošije kvalitete od kolekcije za „gradske“ trgovine, ponegdje se mijenja sastav materijala, tkanje i sl. Pretpostavlja se da postotak robe koja je proizvedena baš za outlet u jednoj trgovini često prelazi i 80%. Dakle, samo je manje od 20% artikala prije outleta  bilo u „gradskim“ trgovinama.

Cijena robe u outletima. S obzirom da je dosta odjeće u outletima proizvedeno za outlete, iz toga slijedi da cijena koja se nalazi uz artikl nije snižena cijena iz „gradske“ trgovine već proizvoljna cijena, uz koju se nalazi i proizvoljna originalna cijena, koja je naravno pomno izračunata kako bi sniženje bilo primamljivo.