- Mišljenja drugih ljudi, koji su već kupili proizvod koji vi tek razmatrate, od velike su vrijednosti jer vam daju informacije o performansama proizvoda u konkretnim situacijama
Kupovina, posebice ako se radi o nekoj većoj investiciji, nije laka. Netko može više uživati u cijelom procesu, netko manje, no činjenica je da je za pametnu kupovinu –gdje je kupljen kvalitetan proizvod (ili usluga) za najpovoljniju moguću cijenu – potrebno vremena, živaca i dobrih informacija. Zahvaljujući Internetu današnjim kupcima posao je znatno olakšan jer, osim što veliki broj trgovina ima Internet stranice s katalogom proizvoda, brojne su i stranice koje olakšavaju kupovinu budući da nude informacije o cijenama, mišljenja korisnika i slične korisne informacije na jednom mjestu.
Dakle, kako današnji kupac može promišljeno i informirano obaviti kupovinu uz pomoć Interneta (što ne uključuje nužno i transakciju preko interneta)?
Prije svega, kada se odlučite za kupovinu nekog proizvoda – bilo da je to hladnjak, fotoaparat, prijenosno računalo ili neka druga skuplja stvarčica, zapišite koje su to karakteristike koje taj proizvod mora imati da bi zadovoljio vaše potrebe. Označite one karakteristike koje nisu nužne, odnosno koje su podložne promjenama ili alternativama.
Kada ste shvatili što vam treba, vrijeme je da pronađete proizvod koji odgovara tim karakteristikama. Google je svakako odlično mjesto od kuda početi kako biste stekli dojam koje marke i koji modeli vam odgovaraju. Nakon što ste stekli općeniti dojam o tome što vam treba, vrijeme da od drugih korisnika saznate korisne informacije o izabranom modelu (modelima).
Odlično mjesto za to (ako razumijete engleski jezik) je ConsumerReports.org, stranica na kojoj možete pronaći mišljena korisnika o zaista velikom spektru proizvoda – od automobila, preko elektronike do opreme za bebe. Stranica je nezavisna, nema reklama i cilj joj je pružiti što objektivnije i točnije informacije o proizvodima kako bi omogućili ljudima da donesu što informiraniju odluku o kupnji. Mišljenja drugih ljudi, koji su već kupili proizvod koji vi tek razmatrate, od velike su vrijednosti jer vam daju informacije o performansama proizvoda u konkretnim situacijama. Veliki broj korisnih informacija tog tipa možete pronaći i na raznim forumima kakvih na Internetu zaista ne manjka.
Jednom kada, nakon razmatranja pozitivnih i negativnih strana određenog modela, odlučite koji model je baš za vas, vrijeme je da nađete najpovoljniju ponudu. Obilaženje svih trgovina koje imaju (ili bi mogle imati) taj određeni model oduzima mnogo vremena i živaca, a i benzina ako su trgovine udaljenije. Zato potražite model na Internet stranicama trgovina gdje su vjerojatno izložene i cijene i uštedite si vrijeme. Također, postoje Internet stranice koje će taj dio posla odraditi za vas (iako možda ne uključuju ponudu baš svih trgovina s određenim proizvodima).
Stranice poput Usporedi.hr i Nabava.net, primjerice, nude pregled ponuda trgovina s elektroničkom opremom i bijelom tehnikom. Na njihovim stranicama možete upisati model koji vas interesira i dobit ćete popis svih trgovina koje taj model imaju u ponudi skupa s cijenama, pa tako lako možete pronaći trgovinu gdje je kupovina najpovoljnija. Od stranica na engleskom jeziku sa sličnim opcijama vrlo je korisna PriceScan.com jer možete pronaći veliki broj različitih proizvoda, a ponudit će vam i modele koji po svemu odgovaraju karakteristikama modela koji ste tražili, a možda su povoljniji.