Trebalo bi barem jednom mjesečno posjetiti benzinsku pumpu i provjeriti stanje.


Kada kupujemo cipele obiđemo desetak prodavao­nica a često ne nađemo one koje nam odgovaraju. Mo­ramo paziti da li su udobne, da ne žuljaju, kako se vežu itd. Za neke je tada cijena manje važna. Ali kad se ku­puju gume za auto do srednje klase, najčešće pitanje je ko­liko koštaju. 

Na svaku dobijete jamstvo, a zbog velike konku­rencije, na više mjesta dobit ćete i besplatnu montažu. Iako je praksa mnogih gu­mara da odmah nakon mon­taže, kotače i balansiraju, bolje je to učiniti nakon ti­su­ću kilometara kada se guma potpuno prilagodila felgi. Ta­da će vam biti i napuhana do zadanog tlaka koji zahtijeva vaše vozilo. Ti podaci se mo­gu naći u servisnoj knjižici, a negdje su čak napisani na naljepnici koja je zalijepljena na kolonu vratiju. 

Ako pažljivo pročitate knji­žicu, vidjet ćete da za istu liniju auta, tlakovi nisu isti. To znači da jedan Golf može imati gume 13, 14 ili 15 coli, isto tako širina gume se može kretati od 165 do 195 i više. Iako na izgled među svim tim dimenzijama ne postoje ve­like razlike, jako je bitno da guma ima baš propisani tlak. Statistike prometnih nezgoda pokazuju da nedovoljni ili neravnomjerni tlakovi među gumama, uzrokuju veći broj stradanja. 

Trebalo bi barem jednom mjesečno posjetiti benzinsku pumpu i provjeriti stanje. Na nekim pumpama tu uslugu možete dobiti od zaposlenika, ali je sve više prisutno samoposluživanje. Prilikom kontrole, dovoljno je skinuti zaštitnu kapicu ventila i u njega utaknuti cijev instrumenta. Nije potrebno ni­kak­vo forsiranje, dapače, treba biti nježan, jer će se u suprotnom oštetiti ventil, pa smo napravili štetu. Na instru­mentu očitajte vrijednost tla­ka i po potrebi dopunite zra­kom. Obvezno vratite ka­picu na ventil, jer ga ona čuva od prljavštine. Primijetite li da vam stalno ista guma gubi tlak, vjerojatno ćete morati do gumara, no kad je već ka­pica skinuta, kapnite malo sline na prst i prinesite je na vrh ventila. Počekajte desetak sekundi i provjerite da li se od sline radi mjehurić. Ako je tako, guma je ispravna i brtvi, pa je dovoljno zamije­niti ventil.
 
Ne zaboravite rezervnu gumu. Iako ne "radi", ona vremenom ispusti zrak, pa kad nam je stvarno potrebna, ako je prazna, isto je kao da je nema. Zašto je toliko važan pravilan tlak u gumi. 

Proizvođač je prema težini i karakteristikama vozila od­redio optimum, i tu ne smi­je biti improviziranja. Ako je guma previše napum­pana, auto je "tvrđi", jer lupa po rupama, ima manju na­gaznu površinu, pa je i pri­likom eventualnog jačeg ko­čenja i blokiranja kotača zau­stavni put duži, a i vožnja neudobna. 

Ako postoji podatak da svako treće vozilo ima niži tlak u gumama od pro­pi­sanog, vjerojatno je i vaše me­đu njima. Znajte da i 0,2 bara niži tlak može smanjiti vozne karakteristike i do dva­deset posto i to u slučaju kad su amortizeri, spone, vilice i ostali elementi potpuno is­pravni. Kako vaši vjerojatno nisu, riješite barem taj postotak. Brzo je gotovo i ništa ne košta.