24.08.2014.
Pazite na gume
Kada kupujemo cipele obiđemo desetak prodavaonica a često ne nađemo one koje nam odgovaraju. Moramo paziti da li su udobne, da ne žuljaju, kako se vežu itd. Za neke je tada cijena manje važna. Ali kad se kupuju gume za auto do srednje klase, najčešće pitanje je koliko koštaju.
Na svaku dobijete jamstvo, a zbog velike konkurencije, na više mjesta dobit ćete i besplatnu montažu. Iako je praksa mnogih gumara da odmah nakon montaže, kotače i balansiraju, bolje je to učiniti nakon tisuću kilometara kada se guma potpuno prilagodila felgi. Tada će vam biti i napuhana do zadanog tlaka koji zahtijeva vaše vozilo. Ti podaci se mogu naći u servisnoj knjižici, a negdje su čak napisani na naljepnici koja je zalijepljena na kolonu vratiju.
Ako pažljivo pročitate knjižicu, vidjet ćete da za istu liniju auta, tlakovi nisu isti. To znači da jedan Golf može imati gume 13, 14 ili 15 coli, isto tako širina gume se može kretati od 165 do 195 i više. Iako na izgled među svim tim dimenzijama ne postoje velike razlike, jako je bitno da guma ima baš propisani tlak. Statistike prometnih nezgoda pokazuju da nedovoljni ili neravnomjerni tlakovi među gumama, uzrokuju veći broj stradanja.
Trebalo bi barem jednom mjesečno posjetiti benzinsku pumpu i provjeriti stanje. Na nekim pumpama tu uslugu možete dobiti od zaposlenika, ali je sve više prisutno samoposluživanje. Prilikom kontrole, dovoljno je skinuti zaštitnu kapicu ventila i u njega utaknuti cijev instrumenta. Nije potrebno nikakvo forsiranje, dapače, treba biti nježan, jer će se u suprotnom oštetiti ventil, pa smo napravili štetu. Na instrumentu očitajte vrijednost tlaka i po potrebi dopunite zrakom. Obvezno vratite kapicu na ventil, jer ga ona čuva od prljavštine. Primijetite li da vam stalno ista guma gubi tlak, vjerojatno ćete morati do gumara, no kad je već kapica skinuta, kapnite malo sline na prst i prinesite je na vrh ventila. Počekajte desetak sekundi i provjerite da li se od sline radi mjehurić. Ako je tako, guma je ispravna i brtvi, pa je dovoljno zamijeniti ventil.
Ne zaboravite rezervnu gumu. Iako ne "radi", ona vremenom ispusti zrak, pa kad nam je stvarno potrebna, ako je prazna, isto je kao da je nema. Zašto je toliko važan pravilan tlak u gumi.
Proizvođač je prema težini i karakteristikama vozila odredio optimum, i tu ne smije biti improviziranja. Ako je guma previše napumpana, auto je "tvrđi", jer lupa po rupama, ima manju nagaznu površinu, pa je i prilikom eventualnog jačeg kočenja i blokiranja kotača zaustavni put duži, a i vožnja neudobna.
Ako postoji podatak da svako treće vozilo ima niži tlak u gumama od propisanog, vjerojatno je i vaše među njima. Znajte da i 0,2 bara niži tlak može smanjiti vozne karakteristike i do dvadeset posto i to u slučaju kad su amortizeri, spone, vilice i ostali elementi potpuno ispravni. Kako vaši vjerojatno nisu, riješite barem taj postotak. Brzo je gotovo i ništa ne košta.
Izdvojeni članci
Sezonska kuhinja
Kuglof od jabuka i bundeve
Od ove dvije kraljice jeseni napravite sočni kuglof koji odlično paše uz ovo promjenjivo vrijeme vani
Sezonska kuhinja
Brownie od rogača
Rogač (Ceratonia siliqua, L.) je zimzelena voćka iz porodice mahunarki koja raste kao samoniklo stablo, a potječe iz Sirije i Palestine. Ime mu dolazi od grčke riječi keras, što znači rog (zbog oblika mahune)
Sezonska kuhinja
Tagliatelle od kestena
Zbog visokog sadržaja škroba, od kestena se može dobiti brašno koje prirodno ne sadrži gluten pa ga možete koristiti u bezglutenskim kolačima, palačinkama, kruhu ili pecivima. Može se koristiti i za pripremu tagliatella, njoka ili palente.