Novaca nema, to je jasno, ali da li se baš tako nonšalantno možemo ponašati i voziti kroz naselja puno ljudi i djece, znajući da nam svakog trenutka može propasti pedala kočnice ili otkazati upravljač?


Automobili su nevjerojatno napredovali, no ništa nije savršeno, pa se događa da i najskuplji auti imaju pro­blema, za sreću, obično ne takve naravi da bi vas mogli koštati glave. A oni najjef­tiniji? E, tu bi već i glava mo­gla doći u pitanje. I ne samo vaša, nego i tuđa.

Kad auto stane, uvijek se nađe novaca da ga se os­posobi da kako, tako može dalje voziti. No kad se prilikom popravka vlasnik upozori na još neke bitne pri­mijećene neispravnosti, na­ročito vezane za ovjes ili kočnice, često je odgovor da će to uraditi tek prije teh­ničkog pregleda. 

Novaca nema, to je jasno, ali da li se baš tako non­šalantno možemo ponašati i voziti kroz naselja puno ljudi i djece, znajući da nam sva­kog trenutka može propasti pedala kočnice, ili otkazati upravljač?

Dakle, ako primjetite bilo kakvu promjenu na kočni­cama, od razlike u visini pe­dale, do zanošenja pri­likom kočenja, sagnite se ispod auta i pogledajte da li se ne­gdje primjećuje gubitak ulja za kočenje. To se obično pri­mijeti s unutrašnje strane kotača kada ulje ostavi trag na donjoj strani doboša, diska ili felge ili na glavnom kočionom cilindru, koji se nalazi u prostoru motora s lijeve strane, gledajući u pravcu vožnje. Nikako takav kvar ne treba zanemariti ili odgađati, nego trenutno pri­stupiti popravku. Iako ne­mate dvije lijeve ruke, raz­mislite da li ste u stanju izvršiti popravak, jer, s koč­nicama se nije igrati. Pogle­dajte dubinu kanala na va­šim gumama. Ako ocijenite da je ona ispod dva mili­met­ra, počnite tražiti nove. Kod onih koji malo voze, dubina je prolazna, ali ako je guma ispucana po strani, također traži novu. Kakve šarene vre­menske prilike u posljednje vrijeme imamo, dobre gume od bitne su važnosti za sigurnu vožnju i nikad ne mogu biti toliko skupe da koštaju više od razbijenog au­ta ili ljudskog života. 

Osjećaj slobodnog hoda volana u mjestu, znak je is­trošenosti nekog dijela ovje­sa. Najčešće se radi o pove­ćanom zazoru jabučice spo­ne volana, ili još gore istro­šenosti letve u meha­nizmu volana. Što se letve tiče, sve počinje prilično blago. Puk­ne zaštitna manžeta, pa ka­žemo, nije to tako strašno, no kroz procjep iscuri ulje ili mast, letva "riba" na suho, a u unutrašnjost počinje pro­dirati prašina i voda. Man­žeta, koja cijelo vrijeme vož­nje i zakretanja volana, non stop radi kao mijeh harmo­nike, tj. skuplja se i ras­teže, pukne do kraja i mehanizam potpuno ostaje bez zaštite. Tu je početak kraja. Zaklju­čak je, čim primijetite i malu pukotinu na bilo kojoj man­žeti, treba je promi­jeniti, jer sprečavate veći kvar. Da ne bi ušli u povijest...