Automobili su nevjerojatno napredovali, no ništa nije savršeno, pa se događa da i najskuplji auti imaju problema, za sreću, obično ne takve naravi da bi vas mogli koštati glave. A oni najjeftiniji? E, tu bi već i glava mogla doći u pitanje. I ne samo vaša, nego i tuđa.
Kad auto stane, uvijek se nađe novaca da ga se osposobi da kako, tako može dalje voziti. No kad se prilikom popravka vlasnik upozori na još neke bitne primijećene neispravnosti, naročito vezane za ovjes ili kočnice, često je odgovor da će to uraditi tek prije tehničkog pregleda.
Novaca nema, to je jasno, ali da li se baš tako nonšalantno možemo ponašati i voziti kroz naselja puno ljudi i djece, znajući da nam svakog trenutka može propasti pedala kočnice, ili otkazati upravljač?
Dakle, ako primjetite bilo kakvu promjenu na kočnicama, od razlike u visini pedale, do zanošenja prilikom kočenja, sagnite se ispod auta i pogledajte da li se negdje primjećuje gubitak ulja za kočenje. To se obično primijeti s unutrašnje strane kotača kada ulje ostavi trag na donjoj strani doboša, diska ili felge ili na glavnom kočionom cilindru, koji se nalazi u prostoru motora s lijeve strane, gledajući u pravcu vožnje. Nikako takav kvar ne treba zanemariti ili odgađati, nego trenutno pristupiti popravku. Iako nemate dvije lijeve ruke, razmislite da li ste u stanju izvršiti popravak, jer, s kočnicama se nije igrati. Pogledajte dubinu kanala na vašim gumama. Ako ocijenite da je ona ispod dva milimetra, počnite tražiti nove. Kod onih koji malo voze, dubina je prolazna, ali ako je guma ispucana po strani, također traži novu. Kakve šarene vremenske prilike u posljednje vrijeme imamo, dobre gume od bitne su važnosti za sigurnu vožnju i nikad ne mogu biti toliko skupe da koštaju više od razbijenog auta ili ljudskog života.
Osjećaj slobodnog hoda volana u mjestu, znak je istrošenosti nekog dijela ovjesa. Najčešće se radi o povećanom zazoru jabučice spone volana, ili još gore istrošenosti letve u mehanizmu volana. Što se letve tiče, sve počinje prilično blago. Pukne zaštitna manžeta, pa kažemo, nije to tako strašno, no kroz procjep iscuri ulje ili mast, letva "riba" na suho, a u unutrašnjost počinje prodirati prašina i voda. Manžeta, koja cijelo vrijeme vožnje i zakretanja volana, non stop radi kao mijeh harmonike, tj. skuplja se i rasteže, pukne do kraja i mehanizam potpuno ostaje bez zaštite. Tu je početak kraja. Zaključak je, čim primijetite i malu pukotinu na bilo kojoj manžeti, treba je promijeniti, jer sprečavate veći kvar. Da ne bi ušli u povijest...