Automobili su se našli okovani ledom od ispod i po karoseriji. Što učiniti u takvim situacijama, kad nam je auto neophodno potreban?
Procijenite najprije dali će cesta biti osposobljena da se po njoj kako-tako može voziti. Ako će uvjeti biti bolji, krenite u odleđivanje vašeg ljubimca. Najprije ćete naletjeti na prvu prepreku, a to je zaleđena brava. Ako vam je kuća blizu, malo mlake vode bit će dovoljno da je odblokira. U ovo vrijeme, svakako bi u priboru za vozilo, trebali, uz ostalu zimsku opremu, imati i mali spray za odleđivanja brava. Kratki uštrcaj u bravu i problem je riješen. No, ako se nalazite negdje daleko gdje nemate nikakve pomoći, pa čak ni upaljač, čime bi zagrijali ključ, a onda ga polako ugurali u bravu, uzdajte se u svoj prirodni rezervoar, primaknite se bravi, pa kad vas nitko ne vidi, počnite odleđivati.
Ključ u bravi ne treba forsirati, ako se ne okrene odmah, već je postupak potrebno ponoviti. Možda bi vam ti problemi bili strani da ste se na vrijeme pripremili. U velikoj paleti svih mogućih pomagala u obliku sprayeva, naći ćete i one za brave, za odleđivanje stakla, odmagljivanje itd. Malo koštaju, koliko vrijede. Ako krenete u odleđivanje stakla toplom vodom, neka voda bude mlaka. Jako topla voda mogla bi, zbog razlike u temperaturi, prouzročiti pucanje stakla, što nije jeftino. Isto tako ne žurite led sa stakla skidati tako da upalite brisače. Metlice se na ledenom staklu dobro zalijepe, pa se ne mogu pokrenuti s mjesta, motor se preoptereti i od silne želje za pokretanjem izgori. Također skupa stvar. Čak ni kada se uvjerite da su metlice odlijepljene, ali po staklu još ima leda, na palite brisače, jer će oštri ledeni rubovi sigurno oštetiti brisne gumice.
Kad ste već ušli u auto, najbolje je, pustiti ga da radi na leru s upaljenim grijanjem kabine. Tako će se sva stakla dobro odlediti i vožnja će, što se toga tiče biti sigurna. Nemarni vozači obično nemaju vremena ni živaca čekati, pa često kreću u promet s takvim staklima kroz koje se jedva naziru ostali automobili. Oni predstavljaju opasnost za sebe i druge i kad vidite takav auto, držite se na sigurnom razmaku.
To je i općenito pravilo za zaleđenu cestu. Razmak između vozila treba bitno povećati i biti na oprezu, jer je samo djelić sekunde dovoljan da nekom uletite u bunker. Nemojte se previše pouzdavati u nove gume koje ste pred malo montirali. Svakako da one predstavljaju veću sigurnost od istrošenih, ali one koje bi po ledu normalno “držale” još nisu izmišljene. Ustvari jesu, ali uz dodatak “čavala”. No, one su zabranjene zbog velikog uništavanja asfaltne podloge, osim u nordijskim zemljama, gdje bi bez toga promet potpuno stao. Kad kočite na sumnjivoj podlozi, nikad ne pritišćite pedalu do kraja, tako da kotači blokiraju, nego budite nježni i lagano pritišćite pedalu.