• Želite li uistinu uštedjeti na troškovima, važno je da poduzmete određene mjere na gotovo svim područjima života – za znatnije uštede nije dovoljno posvetiti se samo jednom polju, makar ono bilo i značajan trošak, već treba podjednako pažnje posvetiti kako velikim, tako i malim troškovima

U krajnjoj liniji, štednja u neku ruku znači promjenu životnog stila, osviješteno baratanje novcima gdje znamo zašto nešto plaćamo toliko koliko plaćamo i ima li taj izdatak ima pravu vrijednost za nas. Neki od proizvoda, koje mnogi od nas često kupuju, cijenom znatno premašuju svoju realnu vrijednost iz jednostavnog razloga – zato što ih ljudi, bez obzira na cijenu, kupuju.

Donosimo pregled nekih od takvih „malih“, a cijenom „velikih“ proizvoda kojima nam se vješto izvlači novac iz džepa.

Kokice (i ostali proizvodi za grickanje i osvježenje) u kinu. Nema dobrog filma bez dobrih kokica – to je mantra koja nas često obuzme upravo trenutak prije nego uđemo u kino dvoranu, a tada nam u vidokrug ulijeću kokice koje se prodaju na samom ulazu – čija je cijena nevjerojatno skupa s obzirom da je u krajnjoj liniji riječ samo o kokicama. Savjet: Nabavite grickalice na vrijeme i izbjegnite nepotreban trošak – marža na kokice u kinu često premašuje i 1.000%!

Čestitke. Za komad presavijenog papira mora se priznati da čestitke imaju zaista pretjeranu cijenu te marža iznosi 100 do 200%.  Tražeći čestitke često smo spremni na izdvajanje, realno gledajući, prevelike sume novca jer smo pod dojmom prigode za koju kupujemo čestitku – bilo da je riječ o vjenčanju, rođendanu, Valentinovu ili nečem sličnom. Zatomite na trenutak emocije i impulzivnost u kupovini i napravite sami čestitku ili zamolite kreativnog prijatelja/prijateljicu da vam ju izradi.

Voda u bocama. O kvaliteti vode u bocama kakvu veliki broj ljudi svakodnevno kupuje u trgovinama već se naveliko raspredalo i još uvijek je vrlo aktualno pitanje. Kakav god bio zaključak, činjenica je da je kvaliteta vode iz slavine sasvim zadovoljavajuća, a da cijena flaširane vode premašuje cijenu vode iz slavine za čak 1.000 puta.  Da li je voda iz boce zaista 1.000 puta bolja od „obične“ vode iz špine?

Tinta za printer. Jedan od vodećih apsurda današnjice jest da cijena tinte za printer ponekad premašuje samu cijenu printera za koji ju kupujemo. Činjenica je da tvrtke koje prodaju printere zapravo najviše zarađuju na tinti. Tijekom „radnog“ vijeka printera potrošit ćemo 500% više na tonere za printer nego na sam printer…

Markirana roba. Imati robu s markicom danas je, čini se, preduvjet da vas uopće shvate ozbiljno po pitanju mode. A trebalo bi biti upravo suprotno – ako je poznato da marža na markiranu odjeću i modne sitnice iznosi od 500 do 1.000 %, ne treba biti premudar da se shvati da se tim novcem kupuje isključivo ime. Tko voli – nek' izvoli, no tko želi uštedjeti koju kunu ili jednostavno pokazati tračak zdravog razuma, možda bi dvaput trebao razmisliti prije nego izdvoji papreni iznos za komad markirane tkanine.