13.03.2018.

Reprezentacija i promidžba u poduzetništvu

Piše:Zorana Mavričić-Korošec
Makora d.o.o.
www.makora.hr

Promidžbeni su troškovi u cijelosti porezno priznati. Koliko će poduzetnik trošiti na promidžbene kampanje u bilo kojem obliku u cijelosti njegova poslovna odluka

 

Svaki mali poduzetnik brzo nakon početka poslovanja shvati da postoji dio ulaganja u posao koji se obavlja kroz ulaganje u ljude, točnije poslovne partnere. Živimo i poslujemo u takvoj kulturi u kojoj postoje stanovita očekivanja s njihove strane i izvan blagdanskog doba.

U tom smislu postoje dva pojma koja se razlikuju i po poreznom tretmanu.

Radi se o reprezentaciji i promidžbi.

Promidžbeni su troškovi u cijelosti porezno priznati. Koliko će poduzetnik trošiti na promidžbene kampanje u bilo kojem obliku u cijelosti njegova poslovna odluka. Međutim, kada promidžba obuhvaća i darivanje nekih artikala iz asortimana poduzetništva ili artikala manje vrijednosti sa znakom poduzetništva, pravila su postavljena: pojedinačna nabavna vrijednost takvih predmeta ne smije biti veća od 160 kn.

Iznimno, ako se proizvodi koji imaju znak tvrtke ili proizvoda daju za uporabu u prodajnom prostoru kupca mogu se smatrati promidžbom i ako im je vrijednost veća od 160,00 kn.

Onaj tko je u sustavu PDV-a, promatrat će neto vrijednost, bez PDV-a, a onaj tko nije u sustavu - vodi računa o ukupnoj vrijednosti, koja uključuje i PDV.

Ti proizvodi ili roba moraju biti prilagođeni za promidžbene svrhe i označeni da nisu za prodaju, ili njihova količina treba biti manja nego što ih se uobičajeno prodaje (tzv. reklamna pakiranja).

Dodatno, poduzetnik treba voditi evidenciju kome je te promidžbene artikle dao, jer istoj osobi smije dati samo jednom u tri mjeseca.

Kao što rekoh na početku, nabavka dobara pod ovim uvjetima za promidžbene svrhe je u potpunosti priznati trošak s poreznog stanovišta, a do koje mjere će on biti podnošljiv za poduzetništvo ovisi isključivo o procjeni poduzetnika.

Reprezentacija je gošćenje i darivanje poslovnih partnera, što je trošak koji ima posebni tretman sa stanovišta propisa o PDV-u i o oporezivanju dobiti.

Naime, kada svome poslovnom partneru platite objed, putovanje ili bombonijeru, PDV iz računa nećete uopće moći priznati kao pretporez, a u troškove poduzetništva će se ubrojiti samo polovica utrošenog.

Za podmirenje računa u cijelosti će se koristiti sredstva poduzetništva, pa takve račune slobodno plaćajte službenim karticama ili virmanom sa žiro računa. Ako je iznos manji od 5.000 kn, možete platiti i u gotovini pa si refundirati plaćeno iz sredstava poduzeća ili obrta.

Međutim, kad vaš knjigovođa bude knjižio takav račun, znat će to učiniti na takav način da samo polovica iznosa bude pribrojena troškovima, a na drugu polovicu da platite porez na dobitak prilikom izrade završnog obračuna i izračuna porezne obveze.

Iz tog razloga, primjerice, možete platiti porez na dobitak čak i ako ste poslovali s gubitkom.

Reprezentacija se ne odnosi na osnivače, direktore ili zaposlenike u poduzetništvu. Ako njih darujete, radi se o isplati u naravi i ne zaboravite obračunati doprinose i poreze na jednak način kako to radite kad im isplaćujete plaću ili honorar, što će vam uvećati trošak za otprilike 50%. Drugim riječima, gošćenje i darivanja ograničite na svoje poslovne partnere, a sebi darujte iz dobit.

Sretno!

Teme i pitanja slobodno predlažite na  Facebook stranici Makora knjigovodstvo i poslovne usluge 

Podijeli