U zadnje vrijeme mi se čini da se sve više pravimo Englezi. Malo, malo pa netko o vremenu. Ljeto je bilo nikakvo, stalno kiša. Onda su nas metereolozi utješili da će deveti mjesec biti lijep i topao, a evo, opet kiša. Već nam se vlaga uvukla u kosti, i kako se čini, takvo stanje će potrajati. Ako se sjećate, prošle godine je čak početak školske godine bio pomaknut zbog velikih vrućina, a sad već razmišljamo o grijanju. Oni što se griju na struju se znoje bez da su upalili peć. Novo pristigle uplatnice svih su bacile u očaj. Sve je gore i gore. Ovako i onako. Gospodo iz vrha, ako budemo ovako klizali i dalje, otklizat ćemo tamo odakle nema nazad. Ah, da ovo je rubrika za vozače, malo smo se zaletili u tuđe teme. Dakle, sklisko. Na cesti. Iako nam još ne treba grijanje u autu, sigurno ćemo doći u potrebu da ga uključimo zbog zamagljenih stakala. Vrlo je važno da stakla odmaglimo na takav način, nego da rukom prelazimo preko zamagljene površine i tako dobijemo poluprozirni vidik. Što više, kod tako slabo obrisanog stakla, svjetla automobila koja dolaze iz suprotnog pravca više će nas zasljepljivati, jer dolazi do loma svjetlosti, pa se takvo svjetlo nepravilno raspršuje po staklu i dodatno ugrožava vidik. Onda se i predmeti iskrivljuju pa neznamo da li vozimo u susret kanti za smeće ili nam čovjek pretrčava cestu. Dodajte na to još malo alkohola ( u vama ), pa je nesreća neizbježna. Upalite li grijanje pravilno, a staklo se ne odmagljuje isto po cijeloj površini, prekontrolirajte prohodnost kanala na instrument tabli kojima prolazi zrak. Razne kartice od parkiranja, sitne ženske potrepštine ili dječja potreba da stavljaju stvari tamo gdje ne treba, mogu spriječiti normalan prolaz zraku do stakla i začepiti dovod. Malo tanje mekše žice kojom ćete pročačkati ispuste, riješit će problem. No, ako i dalje niste zadovoljni s odmagljivanjem, najbolje je kupiti spray protiv magljenja, i pošpricati staklo prema uputi. Neko vrijeme ćete biti na miru. A što je s klizanjem? Gume, gume, gume. To je, uz vašu normalnu vožnju najbitniji faktor ostanka na cesti u željenom smjeru. No morate znati da ne postoje takve, koje bi vaš auto bez obzira na brzinu i zavoj držale na cesti kao vlak na tračnicama. Primjetite li da vas u nekom blagom zavoju i malo zabaci, ništa ne čekajte, drugi put možda nebi prošli samo s malo straha. Iako još mogu imati dovoljno šare, njihova elastičnost vremenom popušta, gube trenje i više nisu sigurne. Pogledajte izbor u Burzi i nikada ne kupujte najjeftinije. Ako bi htjeli uštedjeti, pa škrtarite na stotinu kuna, jer vi brzo ne vozite i jako ste pažljivi, pa će vam i lošije gume biti dobre, računajte na to da vaš auto voze žena, sin itd, koji možda nemaju takav stil vožnje. Posebnu opasnost na cesti predstavlja jesensko vrijeme kad počinje padati lišće s drveća, kesteni itd. Pomješani s ostacima ulja i uljnih para na asfaltu, predstavljaju idealnu površinu za klizanje. A kad padne kišica, i lagani pritisak na pedalu kočnice može prouzročiti piruetu, kakvu niste vidjeli ni na takmičenju u klizanju. Puno puta smo ponovili da je površina kojom se auto gumama drži ceste, kod srednje klase automobila, skoro jednaka površini veće bilježnice. Usporedite tu vrijednost s težinom vozila, pa će vam biti jasno koliko malo treba da gume prokliznu i odvedu vašeg ljubimca van ceste. Jedini koji vole ovo jesenje, kišno vrijeme i skliske ceste su, valjda prodavači kišobrana, karoseristi i šleperisti. To je period kad ima najviše posla i kad se nešto da zaraditi. Naravno da oni nikome ne žele zlo, no činjenica je da se onda najviše radi. Ne treba se po mokroj cesti praviti veliki vozač i prkositi zakonima fizike. Samo je jedan Schumacher (od dvojice), ali je i on bespomoćan ako mu ne montiraju pravi tip gume, o čijim karakteristikama normalni vozač može samo sanjati. Vrlo je važno u takvim uvjetima vožnje držati povećani razmak prema vozilu od ispred. Ako na vrijeme reagirate na njegovo kočenje, tj. pritisnete kočnicu istovremeno kad mu se upale štop svjetla, a blizu ste mu, imate šanse da vam samo srce počme brže lupati, a ne nasadite se na njegov zadnji branik. Još ako taj od ispred ima slabe gume pa i duže koči, super! No, što ako ima vrhunske gume, ABS, a vi niste na vrijeme zakočili? Bum, tras! I kod njega i kod vas! Policija, trošak, osiguranje, čekanje na popravak. Pa, što vam to treba. Zbog jednog trenutka nepažnje, nedržanja dovoljnog razmaka, kao da će vam to donijeti strašnu uštedu u vremenu ili guma koje još niste htjeli mijenjati, ali sad, kad ste se opekli, naravno hoćete. Pa da zaključimo: kad je sklisko ne vozi blisko, smanji brzinu, ne daj se vinu i pazi kume na gume!