Vrijeme je godišnjih odmora, mora, sunca i ljeta, ali i putovanja u neke udaljenije krajeve koje, nažalost, zbog opće situacije i ratnih prilika godinama nismo posjećivali. Cijelu godinu ste štedjeli za ovu priliku, uskladili godišnje odmore i sada treba samo krenuti. Ali naslovi u novinama ponekad vam uzmu volju za takvim putovanjima. Evo, prošlu nedjelju samo u jednom automobilu, četiri života otišla su u nepovrat. Uzrok će se, vjerojatno, službeno utvrditi, ali pravi razlog nikada se neće znati. Njega je sa sobom odnio vozač. Sve što se za sada zna je to da se vozilo odjednom našlo na suprotnoj strani. Kad bi sada nabrajali moguće razloge, našli bi ih sigurno desetak, ali ono što je važno je to da se sve dogodilo u trenutku, tj. bila je to sekunda neopreznosti. Samo sekunda. Koliko je to malo, a kako je tragedija velika. Automobil se nakon udarca u autobus nije mogao ni raspoznati. Kad bi čovjek stalno mislio na takve stvari, možda ne bi ni sjedao u auto, ali nije loše s vremena na vrijeme podsjetiti se na takve nemile događaje i razmisliti da li vozite na siguran način, da li vam je automobil tehnički ispravan, da li sjedate trijezni i odmorni u vozilo, bez obzira da li se radi o kraćoj ili dužoj relaciji. Neki menefregisti će reći, ako je to tako zapisano, onda se mora dogoditi. Može i je tako za vas, ali onome koga povedete na put bez povratka sa sobom, možda i nije. U ove vruće dane, kad ni moždane vijuge ne rade kako treba, naročito treba biti oprezan. Iza nas je duže razdoblje suhog vremena bez kiše. Svo to vrijeme po cesti se skuplja masnoća, koja kaplje, ili u obliku uljnih para izlazi iz naših dobrano loših motora u automobilima. Asfalt isparava, a i ostaci prirodnih otpadaka još se nalaze po kolniku. Sada su svi relativno bezopasni, ali kada ih kiša, tj. voda spoji, nastane idealna mješavina za sklizanje. Nenaviknuti vozači, odjednom se osjete kao plesači na ledu. I sve je dobro ako klizanje završi s malo straha, ali obično je rezultat barem iskrivljeni branik ili blatobran. To ako govorimo o gradskoj vožnji u koloni pri maloj brzini. Kada je riječ o vanjskim cestama, posljedice su daleko teže jer su i brzine daleko veće. Ako su vaše gume već istrošene, a niste vičan vozač, smanjite brzinu na pola, jer svaki nagliji pokret upravljačem može donijeti zlo. Više puta je već spominjano da se auto s cestom ljubi samo površinom koja ne prelazi veličinu stranice veće bilježnice. Ako tome dodamo da je težak npr. osamsto kila, zapitajte se koja ga to sila može zaustaviti kad ste u većoj brzini ili u zavoju. Svojom težinom dobiva ubrzanje ili tendenciju da nastavi onuda kuda ga sila vuče. Dakle, prema naprijed ili van iz zavoja na suprotnu stranu u pogibelj. Ponekad samo izuzetna snalažljivost, sreća ili naučna fantastika može spasiti glavu. Sve ostalo je fizika, koja kaže da za dobar prolaz kroz zavoj i uspješno kočenje, mora biti dobro trenje između automobila i ceste. Rečeno prostim jezikom, dobre gume i suha cesta. Kad ste u situaciji da morate putovati u takvim uvjetima, osim bitnog smanjenja brzine, naročito pazite da na volanu ne izvodite nagle pokrete, a za kočenje se spremajte duplo prije nego pri idealnim uvjetima. Pritisak na pedalu, ako nemate ABS mora biti lagan i odmjeren, a rastojanje između vozila od ispred dvostruko veće nego inače. Možda ćete i zakasniti na odredište Ali ćete stići!