Uvijek imajte na umu da ste vi zaštićeni oklopom karoserije, a da i blagi dodir motocikla završava s vozačem na asfaltu.


U proljeće smo  svjedoci masovne pojave motora i sku­tera. Lijepo je osjetiti moć s vjetrom u kosi, tj. ka­cigi, no u ovim teškim vre­menima kad većina vozača vozi automatski, naročito na stalno istim dionicama, i kad su misli zaokupljene nekim životnim pitanjima, jedna tisućinka sekunde nepažnje ili ne gledanja u retrovizor može biti kobna za skuteraša koji neprilagođenom brzinom obilazi kolonu.

Vaša želja da ishitreno preteknete jedan automobil ispred sebe i tako ostvarite uštedu vremena od nekoliko metara, može vas koštati trauma za cijeli život. Time se ne želi reći da vozači u automobilu moraju biti an­đeli čuvari motociklista, ali uvijek imajte na umu da ste vi zaštićeni oklopom karo­se­rije, a da i blagi dodir mo­tocikla završava s vo­za­čem na asfaltu. 

Motocikla i skutera ima raznih, od onih koji su iz­vučeni iz garaže i koji nisu vozili godinama, pa su zbog zastarjelosti i slabih brzina prisiljeni uvijek voziti des­nom stranom, do monstruma koji svojom težinom nad­mašuju težinu vozača. O konjima da i ne govorimo. Takvi nerijetko do stotke ubrzavaju ispod pet sekundi. To je toliko malo vremena da vam se čini da jedna toč­ka koju ste ugledali u ret­ro­vizoru ne može tako br­zo stići do vas, no moguće je!

Iako takve strojeve prate i vrhunske kočnice, još nisu izmišljene takve koje motor mogu zaustaviti u jednom me­tru. Nikad ni neće jer su za­koni fizike neumoljivi.
 
Ako kraj sebe primijetite motociklistu ili skuteraša koji nervozno "turira" svoj motor, džentlmenski ga pus­tite naprijed i izbjegnite pro­bleme. Taj je ili nervozan ili neiživljen i neće si dati mira dok vas ne obiđe ili prestigne. Natjeravanje s takvim ne vodi ničemu. Svakako da ćemo svi biti obazriviji i popustljiviji kad ispod kaci­ge ugledamo nježno lice i vitku figuru neke djevojke. To danas nije rijetkost i sve se više uviđaju prednosti, naročito skutera, pa se i fi­nancijski i vremenski u grad više isplati poći skute­rom, nego automobilom. Pone­kad parking za auto treba tražiti desecima minuta, a skuter se može parkirati na svakom uglu.
 
Nije rijetkost da iza sebe vidimo skupinu motoci­klis­ta. To su društva koja za­jednički putuju. Naravno da će biti prestizanja i obila­ženja automobila. No to ne znači da će oni na početku kolone imati iste uvijete za prestizanje kao oni na za­čelju. Ne želeći izaći iz grupe često se dogodi da poneki krenu u ishitrena i rizična preticanja. Možda ćete i vi u tim trenucima poželjeti pre­teći nekoga ispred vas. Do­bro se uvjerite da je je motociklist od iza vidio vaš žmigavac i da on ne poduzme istu radnju u isto vrijeme. U tom slučaju vrijedi pravilo Davida i Golijata: slabiji nas­trada. U nadolazećim godi­nama treba očekivati još veću prisutnost skutera i motora na cestama, pa se već sada počnimo opreznije ponašati prema njima. Uos­talom, nikad se ne zna tko se krije iza zatamnjene kacige, netko neiskusan, željan do­kazivanja ili pod utjecajem opojnih sredstava.