• Jeste li čuli za šampon, koji „UKLANJA DO 100% PERUTI“? Kada bolje razmislite, vidjet ćete da ovakva poruka nema baš nikakvu praktičnu vrijednost. „Do 100%“ zapravo znači od 0 do 100%. Kako god da ispadne, nisu vas prevarili...

Svaki ozbiljni proizvođač poklanja osobitu pažnju reklamiranju svojih proizvoda. Informacije za potencijalne kupce brižno se pripremaju i ništa se ne prepušta slučaju. Može se reći da su reklamne poruke sve agresivnije ali i sve maštovitije. Osobito me zabavljaju sitne smicalice u njima. Dobro, to nisu laži, ali ITEKAKO NAVODE NA KRIVE ZAKLJUČKE.

Jeste li čuli za šampon, koji „UKLANJA DO 100% PERUTI“? Kada bolje razmislite, vidjet ćete da ovakva poruka nema baš nikakvu praktičnu vrijednost. „Do 100%“ zapravo znači od 0 do 100%. Kako god da ispadne, nisu vas prevarili. Samo što itekako koriste činjenicu da SVATKO VOLI ČUTI O MAKSIMALISTIČKIM REZULTATIMA, pa makar i kroz igru riječi.

Prodaja putem telefona je poglavlje za sebe. Slatkorječivost osoblja, visoke cijene i nekoliko uhodanih trikova. AKO NAZOVETE U NAREDNIH POLA SATA, DOBIT ĆETE POTPUNO BESPLATNO DODATAK ZA SOKOVNIK ILI KNJIŽICU S RECEPTIMA. Znate, „besplatni dodaci“ uvijek su privlačni. Zbog toga jedan dio inače standardnog kompleta proglašavaju besplatnim dodatkom za najbrže. (Znate li da taj dodatak dobiju SVI?) DVA PROIZVODA PO CIJENI JEDNOG (ili 3 za 2) malo je bezobraznija podvala.

Mislite da tvornice pola radnog vremena rade besplatne proizvode? Valjda vam je jasno da vas tako prisiljavaju da kupite dvije iste stvari, samo što vam onaj NAPLATNI KOMAD OBRAČUNAVAJU DVOSTRUKO. Uz prizvuk besplatnog lakše se zaboravi na visoku cijenu.

Budite sigurni da se i farmacija lijepo uklopila. Navest ću samo jedan primjer, kako se u reklamnim materijalima prikazuju uspjesi novih lijekova. Recimo, što znači ako je uz novi citostatik 5-godišnje preživljavanje povećano za 50%? Rekli bi izvrstan rezultat, zar ne? Ali, čekajte… Obično je takvo preživljavanje iznimno rijetko.

Ako su ranije preživjela 2 od 1.000, a sada se predviđa 3 od 1.000, to je zaista 50% povećanja, ali NIJE BAŠ ONO ŠTO SMO MISLILI. TEK JEDAN VIŠE NA TISUĆU KORISNIKA. Ima tu još dosta toga, ali ZA SVE MOŽETE PITATI SVOG LIJEČNIKA ILI LJEKARNIKA. Već uhodana uzrečica.