Kad ste izvadili stare svjećice, nemojte ih samo baciti i reći "fuj". Pogledajte na vrh svjećice, tamo gdje su elektrode između kojih se prebacuje iskra.


Izvana gledajući, svjećica, tj. njezin keramički dio, je uglav­nom bijele, roza ili plavkaste boje. No, nas to ne interesira. Mi se danas bavimo bojom i izgledom svjećice na njezinom radnom dijelu, u unutrašnjosti motora, u komporesionom pro­storu. Steguta u glavi motora, ona tisuće kilometara podnosi sva grijanja, hlađenja, benzin, ulje i sitne tlakove. Zavisno od kvalitete i stanja motora, preboli oko deset tisuća kilome­tara, ako ste ju platili do petnaest kuna, ili čak oko šezdeset, ako ste malo više zavukli ruku u džep i keširali pedeset kuna. Da se kolege trgovci ne bi ljutili, treba reći da su to orijen­tacione cijene. Nakon obolijevanja svjećice nastupa kašljucanje, koje polako prelazi u kro­nični kašalj, motor se osjeća umornim, teže se kreće, a pot­rebna mu je dodatna prehrana u vidu veće količine benzina. No, iako se motor čini teško bolesnim, izlječenje je jednostavno i brzo. Dobar ključ, nova garnitura odgovarajućih svje­ćica, malo opreznosti i stvar se vraća u normalu. 

Kad ste izvadili stare svje­ćice, nemojte ih samo baciti i reći "fuj". Pogledajte na vrh svjećice, tamo gdje su elektrode između kojih se prebacuje is­kra. Umorna i potrošena svje­ćica izgledom će vam reći ne samo svoje probleme, nego i probleme u motoru, ako oni postoje. Ako spadate u vozače koji jako ne mare za svoj auto, pa kad se nakon tko zna koliko vremena ipak odlučite za zamjenu, vjerojatno bi, da može go­voriti, svjećica rekla: tovare jedan, što si čekao do sada. Nisam mogla više, ali sam ti za kaznu popila više benzina. Tak­va svjećica je zaista u jadnom stanju. Njene elektrode su potrošene, zazor između njih povećan, pa se iskra muči u preskakanju na veću duljinu. Ukoliko su naslage na radnom dijelu umjerene količine, k to­me još sive ili svjetlo smeđe boje, može se zaključiti da je svjećica radila u ugodnom ok­ruženju, tj. da se cijelo vrijeme rada družila sa zdravom okolinom. To bi značilo da je motor dobro podešen i da nema pot­rošnje ulja. Ako na skinutoj svje­ćici ne možete razlikovati centralno od bočne ili bočnih elektroda, zbog nagomilanih naslaga produkata izgaranja benzina, vjerojatno ste presko­čili jednu zamjenu. Odmah ba­cite i mijenjajte. Takva se mo­že početi "raspadati", odnosno mo­že puknuti izolator oko centralne elektrode i oštetiti mo­tor kad dio izolatora padne ispod ventila ili iznad klipa. Jako je važno, prilikom montaže novih svjećica, prvih ne­koliko navoja uvrnuti rukom. Ako to učinite ključem, može se dogoditi da vam navoj pobjegne u krivo, ali to nećete osjetiti zbog dužine ili kuta ključa. A kad osjetite, prekasno je! Tada će pomoći samo novo narezivanje navoja, gdje će me­haničar zaraditi više ili manje, zavisno od toga da li za to treba demontirati glavu motora. Zato kod svakog uvijanja bu­dite pažljivi i nježni i mislite na posljedice!