Kupila sam stroj za pranje rublja. Nisam zadovoljna jer je već pri prvome pranju zatajio i želim tužiti prodavatelja. Kakav postupak da pokrenem?
Materijalni nedostatak na prodanoj stvari, a u Vašem slučaju perilice, postoji ako stvar nema potrebna svojstva koja mora imati za uporabu, radi koje je kupac tu stvar nabavio, pod uvjetom da je to bilo poznato prodavatelju ili je moralo biti poznato. Bitno je o tome obavijestiti prodavatelja. Zakon o obveznim odnosima to uređuje. Ako prodavatelj to osporava tužite Općinskom sudu u mjestu kupnje ili u sjedištu tuženog. To se može dokazati (račun, reklamacija, vještačenje i druga dokazna sredstva). Treba utvrditi činjenično stanje u pogledu nedostatka isporučene stvari. Visina štete je najmanje onoliko koliko je bila cijena perilice, ali i veća ako dokažete da je to imalo za posljedicu direktno uzrokovanu tom neispravnošću. Tako propisuje i Zakon o trgovini. Prodavatelj odgovara bez obzira što se može utvrditi da je kriv proizvođač, jer vi kao kupac imate direktan pravni odnos s prodavateljem. Istina, važne su i druge činjenice, transport, montaža, stavljanje u pogon i postupanje u skladu s propisanim uputstvima za montiranje i garantnim listom. Ako sve to uspijete dokazati imate izglede da uspijete u sporu. On može trajati i skup je ali je važno dobiti spor, a time će Vam sud priznati troškove i drugo.