Želite li da je Vaša tvrtka bolja od tvrtke Vašeg konkurenta? Naravno da želite. Ako imate punionicu vode u Istri, ne bi li divno bilo da ste bolji od najveće,često oglašavane, hrvatske punionice vode? Mnoge se tvrtke opterećuju s nastojanjima da budu bolje od konkurencija i troše velike iznose novaca ne bi li to i postigle. Neke od primjera možemo vidjeti svakodnevno s dva najveća hrvatska rivala u običnoj i mineralnoj vodi ili npr. rivali u coli. Brže i jeftinije rješenje je stvoriti svoju kategoriju ( vrstu proizvoda ) u kojoj možete biti PRVI. Lakše je smisliti određenu razliku u vrsti proizvoda, unutar kategorije, nego nadmudrivati se s već ustaljenom konkurencijom na tržištu. Dakle, ako imate punionicu vode ( kategorija proizvoda je voda ), možete je učiniti prepoznatljivom dodajući joj specifični okus, boju, pakiranje, namjenu... Možete prvi stvoriti i prodavati vodu za djecu ( kategorija vode za djecu ) koja ima, okus i ambalažu prilagođenu njihovom mentalnom sklopu. Manje je vremena potrebno da se "usadite u mozak " prvi, nego li uvjeravati kupce da ste bolji od već postojećeg, npr. kako da uvjerite potencijalne i sadašnje kupce da je vaša cola bolja od svjetski poznatih cola? Prvi se pamte. Sigurna sam da znate ime prvog čovjeka koji je sletio na mjesec. Tko je drugi, treći? Iako je drugi let bio bolji, uspješniji, u sjećanju ostaje prva osoba koja je to uradila. Ime branda (Coca Cola) prvog u kategoriji (cola, bezalkoholna pića) obično toliko ojača na tržištu da postaju generički izraz za cijelu kategoriju (u našem slučaju cola, bezalkoholnih pića). Koliko ste puta u kafiću naručili npr. Radensku, misleći pri tome na mineralnu vodu i dobili ili taj ili brand konkurenta koji također puni mineralnu vodu. Svaki prvi proizvod u kategoriji ne mora biti i uspješan. Potrebno je pomno analizirati i ispitati tržište ima li interesa za proizvod koji namjeravate lansirati. Sladoled za kućne ljubimce. Vjerojatno prvi u kategoriji sladoleda za kućne ljubimce na našem tržištu. Hoće li se prodavati? Također, treba razmisliti da li je kasno za neke prve proizvode u kategoriji. Kakva je korist od prvog crno bijelog TV prijemnika s teletextom. Zakon prvoga u kategoriji bazira se na tvrdnji da se ljudi uglavnom drže onoga što već imaju (prva voda za djecu) kada konkurencija počne nuditi istu vrstu proizvoda. Sljedbenici branda tj. proizvoda u kategoriji, obično imaju manji udio na tržištu npr. Vegeta je uvijek Vegeta (prva u kategoriji) ma koliko sličnih dodataka jelima bilo na tržištu.