Priznajte da uživate dok se svojim metalnim ljubimcem vozite ravnom cestom, osamdesetak kilometara na sat, na radiju lagana muzika, a on plovi kao luksuzna jahta po, kao ulje, mirnom moru. Ma, nema što, to je sigurno najbolji auto, barem u ulici, ako ne i šire. I što se stalno vaš susjed hvali da je njegov bolji, kad vi znate da je svako toliko na servisu, iako to on ne želi priznati. Ima vaš neku godinu, ali toliko je dobar da ga nebi mijenjali ni za novoga. Dobro, ne za bilo koga novoga. I dok vi tako opušteno razmišljate, odjednom vam se učini da vam volan, baš negdje oko osamdeset, počinje podrhtavati u ruci. Ma, nije to ništa, valjda dio loše ceste, pa svako toliko naletite na neravninu, s koje se onda prenosi drhtanje na volan. No, cesta se mijenja, a volan i dalje drhti, baš oko te brzine. Ubrzate, a on se trese još jače, dok ne prođete preko sto ili više kilometra na sat. Što je sad to? Zar vas je vaš auto počeo izdavati? I što učiniti? Da li je kvar ozbiljne naravi? Stotinu pitanja mota se glavom onih, kojima je stalo do svog automobila, i ne žele ništa prepustiti slučaju. No, odahnite, ne radi se o nekom ozbiljnom kvaru. Iako ponekad vibracije volana znaju biti jače, pa se čini da će se cijeli prednji ovjes raspasti ako nastavite vožnju, problem se relativno lako rješava. Ako takve probleme niste imali pred nekoliko dana, a osim vas auto koriste i ostali članovi familije, prilikom povratka kući, nakostriješite obrve i saznajte tko je prije vas vozio. Onaj koji je kotačem udario u veću rupu na cesti ili se grubo popeo na tratoar, sigurno će se zacrveniti i skrušeno priznati propust. No, nemojte dizati paniku, dok kod gumara ne saznate veličinu štete, tj. popravka. Vjerojatno će se raditi samo o balasiranju kotača, kad će majstor demontirati kotač i staviti ga na stroj koji će pronaći mjesto gdje treba postaviti mali uteg na felgu, koji će anulirati vibraciju kotača. Od jakosti udarca u rupu ili trotoar, zavisit će i koliko će uteg biti težak. Ako aparat, nakon postavljananja utega pokaže O.K. svi problemi su riješeni. Još će vam ukućani zamjeriti, jer će reći da to spada u redovitito održavanje automobila, a vi ste to zanemarili. Stvarno je dobro, barem jednom godišnje izvršiti balansiranje, jer od naših jadnih cesta i penjanja na trotoare, kad nemamo gdje parkirati, i guma i felga dobiju "po nosu". Tada se dogodi baš ono što je opisano. No, ne prođe uvijek problem vibracije tako jednostavno. Prilikom većeg udarca dogodi se i iskrivljenje felge, ponekad s unutrašnje strane, pa se teže primjeti. Dobar majstor do nekog stupnja oštećenja, može felgu ispraviti i izbalansirati, ali ako je oštećenje veće, trebat će zamjena felge, jer ne samo što se ne može ispraviti, nego bi, zbog nepotpunog nalijeganja gume, mogla ispuštati zrak. Neki privremeno problem riješe tako da ubace zračnicu, iako je prije nije bilo, pa sada zrak ne brtvi guma na felgi, nego je sav zrak u zračnici. Takvu kombinaciju više nemojte stavljati na prednje kotače, nego iza, ili, još bolje, u rezervu. Puno veći problem nastaje kad se radi o aluminijskim felgama i to naknadno kupljenima, a ne tvorničkim, koje su došle s autom. I one se, do neke mjere mogu popraviti, tj. izravnati i zavariti i potokariti, kad su oštećene. Za balansiranje nema problema, samo se utezi ne nabijaju na felgu, nego se lijepe. Problem koji je spomenut, odnosi se na mogućnost da se felga ne može ispraviti, a u prodaji više nema takvog modela. Ako želite da vaš auto lijepo izgleda, nažalost, morat ćete kupiti sve nove felge. Vrlo je važno da podrhtavanje volana shvatite ozbiljno i ne čekate s njegovim otklanjanjem. Osim neugode u vožnji, svi dijelovi prednjeg ovjesa izloženi su vibracijama i trzajima koji im bitno skraćuju životni vijek. Naročito treba paziti na vozilima koja imaju servo upravljače jer je njihov popravak izazvan navedenim kvarom skup. Vibraciju može pruzročiti i neispravna guma. To se naročito događa na gumama koje su se probušile, i koje su ostale u ispuhnutom stanju, a težina vozila je više vremena gnječila gumu u takvom položaju. Obično se dogodi deformacija ili pucanje unutrašnjeg sloja, koje nije vidljivo izvana, ali s vremenom guma dobije "balon" koji remeti balansiranost cijelog kotača. Treba razlikovati vibraciju volana u normalnoj vožnji i onu prilikom kočenja. Događa li se drugi slučaj, treba vam mehaničar koji će zamijeniti kočione diskove. Oni se ponekad mogu spasiti tokarenjem, ali ih je bolje zamijeniti. Razlog vibracije je njihova deformacija, kad se, slikovito rečeno, počinju okretati u osmicu, pa pritiskom kočnice, disk pločice malo koče, a malo ostaju u zraku. A znate li zašto se čuje lupanje vlaka, kad ima idealno okrugle točkove? Otkačite li vagone, lupa i dalje, skinete li lokomotivu, lupa i dalje. Ostaju samo okrugli točkovi. Pogledate površinu kruga, čija je formula er na kvadrat pi. Maknete er i pi, ostane samo kvadrat. U njemu je problem!