Ako je razmak između vozila u koloni premali, dovoljno je samo da prvi naglo zakoči a sve poslije toga je kao na autodromu u luna parku.


Nije rijetkost da se nakon pljuska, zrakom prolome sirene hitne pomoći i vatrogasaca, koji žure na mjesto prometne nezgode. Kad pa­dnu prve kapi kiše, cesta se u tili čas pretvori u kliza­lište, na kojem samo najbolji ili najoprezniji vozači mogu opstati. Oni koji drže do svoje i tuđe sigurnosti i koji imaju dobre gume, puno će lakše proći kroz nevrijeme od drugih koji misle da su vladari cesta i da im nikakve vremenske nepogode ne mogu ništa. Ali ovi potonji sigurno ne znaju da se na­kon dužeg vremenskog perioda bez padalina, na cesti skupljaju otpaci od lišća, kapi ulja i svakovrsnih mas­noća, koji jedva čekaju da ih voda tj. kiša poveže i tako napravi fini klizni sloj, na kojem ni vrhunske vo­začke sposobnosti nisu dovoljne za bezbrižnu vožnju. Ako se i osjećate šampionom, ne za­boravite da se ispred ili iza vas možda nalaze vozači ko­ji, jedva da su položili vo­zački ispit, ili neki starčić, kome refleksi ni na jednom ekstremitetu odavno nisu dobri. Dakle, pridonesite i vi sigurnosti vožnje, smanjite brzinu vožnje i povećajte razmak između vozila. Ra­čunajte na to da je zaustavni put kudikamo duži nego na suhom kolniku. Znajte i da neki automobili imaju ABS, a neki ne, što bi značilo da ako u istom momentu sna­žno pritisnete kočnicu vi i vozač ispred vas, a vi nemate ABS, a on ga ima, taj će vjerojatno izbjeći udaranje svojim prednjim dijelom u auto ispred sebe, ali vi ne­ćete, jer će vas blokirani kotači katapultirati u njegov stražnji kraj. Tako ćete, na­ravno oštetiti i svoj prednji kraj, pa vozilo više neće biti sposobno za vožnju, pa šle­per, pa gubitak bonusa, pa trošak za popravak vašeg automobila...

Što vam to sve treba, kad ste jednostavno mogli prilagoditi vožnju novonas­ta­lim uvjetima i sigurno doći na cilj. U sve to treba ubrojiti faktor slabije vidljivosti, jer kad krene silan pljusak, bri­sači jednostavno ne stignu tako brzo obrisati prednje staklo, pa se u tim momentima vozi poluslijepo i ne mogu se točno odrediti konture automobila ispred vas, pa tako ni razmak. Ako je razmak između vozila u koloni premali, dovoljno je samo da prvi naglo zakoči, a sve poslije toga je kao na autodromu u luna parku. I dobro je dok je u pitanju samo limarija, ali u takvim situacijama ni gubitak ljudskog života nije rijedak. Rijetkost je da neko na čelu kolne zaključi da je pa­met­nije stati i pričekati da plju­sak prođe, pa da se vožnja normalno nastavi. To je ipak dvosjekli mač, jer zaustav­lja­nje na prometnici može pro­uzročiti nalijetanje nai­laze­ćih vozila, koji nisu toga svjesni i opet imamo lunapark. Zato je potrebno, zau­staviti se sa strane ceste i upaliti četiri žmigavca kako bi se ostalima dalo do znanja da se nešto događa.

Pravila za vožnju pod kiš­nim uvjetima su jasna: bitno smanjiti brzinu, dvo­struko povećati razmak iz­me­đu vo­zila, a kretnje rukama i no­gama moraju biti takve kao da milujete divlju mačku, ko­ja će vas ogrepsti na svaki nepredviđeni pokret!