Priča mi bivša školska kolegica kako su u njezinom uredu svakoga četvrtka obavezno kupi Burza i najprije pročita i komentira ova rubrika. Hvala Jasna! No, Jasna zamjera da još nije bilo teme o ženama vozačima, makar ja mislim da je. I kako su žene, uglavnom, uvijek u pravu, što mi je činiti, nego sjesti za kompjuter i krenuti. Da je mene pitati za mišljenje, brzo bi završili i zaključili: sve najbolje! Ali ne slažu se baš svi ( muškarci ) s takvim zaključkom. Poznata su istraživanja i rezultati po kojima žene u postotku izazovu daleko manje nezgoda nego muškarci. Ovi će reći: pa naravno kad voze najviše kraće ture, gradsku vožnju i koriste manje automobile. I to je točno, ali se i na tim relacijama ponašaju odgovornije nego muškarci, u smislu naglih kočenja, prelaženja na drugu traku bez žmigavca itd. Što se nervoze za volanom tiče, tu su muškarci u debelom vodstvu, jer su žene inače u životu navikle biti u podređenom položaju i misliti na sve oko sebe, a najmanje na sebe. Do kada? Polako se i ta situacija mijenja. Iako je za nemali broj muškaraca nježnijem spolu, još uvijek prirodnija kuhača u ruci, a ne volan ( koje li zablude ), žene već godinama učestvuju i pobjeđuju na trkama, prilikom konstrukcije novih modela automobila, obavezno se uzima u obzir i komocija ženskog vozača za upravljačem itd. No, ima i negativnosti. Alkohol, taj ubojica broj jedan na cestama, više nije rezerviran samo za muški dio vozača. Još nam je u sjećanju jedan od posljednjih primjera kad je vozačica na Jarunu pregazila dvoje ljudi, a imala je u krvi skoro dva promila alkohola! Takve bi na automobilu terbale nositi velike naljepnice onog poznatog natpisa "zvijer za volanom". Na sreću, to su još uvijek samo iznimke. Prosječna vozačica, oprezna je za volanom, ponekad do te mjere da iza sebe napravi kolonu kao da je svadba. Čuje li muziku sirena nervoznih kolega, koji je upozoravaju da bi trebala ubrzati, sva je u vodi i koncentrirana na vožnju, toliko da je s njom u kabini tog trenutka nemoguć razgovor. Vjerojatno se osjeća kao ona mala žuta ptičica Twity, koja je ostavljena na milost i nemilost desetaka mačaka koje je ganjaju. Sva sreća da ne čuje komentare velikih Muškaraca kad je uspiju proći. To je pretjerano, reći će neke vozačice. Mi tako ne vozimo! Točno je to, no mnogo žena ima položen vozački, ali rijetko sjeda za volan, i tada se ponašaju upravo kako je opisano. Rješenje je jednostavno: treba voziti što češće. I kad se vozi, ne treba nabijati sjedalo do volana, jer su tada pokreti ruku ograničeni. Obuća treba biti prikadna, bez ili sa malom potpeticom. Ukoliko vozite u rezervnim cipelicama za vožnju, one glavne ne odlažite ispred vašeg sjedala. Lako vam se može dogoditi da poslije nekoliko kočenja polete prema naprijed i završe ispod pedale kočnice. Prilikom ponovnog kočenja, pedala neće imati dovoljan hod i od kočenja neće biti ništa, osim razbijenog prednjeg kraja. Uvijek kad bi tako odložili cipele, sjetite se aktualne reklame za Fiat Stilo, kad vozač naglije zakoči, a ona crvena štiklica mu poleti po podu prema naprijed. U današnjem ludom životnom ritmu kad svi rade ( ili bi radili, da imaju gdje ), kad je i posao vezan uz automobil, kad treba djecu više puta dnevno razvoziti na razne treninge i tečajeve, ukazuje se potreba i za dva automobila u kući, naravno ako si to obitelj može dozvoliti. Tada obično supruga ide na vozački, a nakon položenog vozačkog, tek treba izbrusiti dobru i sigurnu vožnju. Tu se muževi osjećaju dužni da dio svog bogatog iskustva prenesu na životnu drugaricu, ali često i griješe u svom pristupu, do te mjere da žene izgube volju za daljnjom vožnjom. U takvim slučajevima, bolje je uzeti i platiti dodatne sate kvalificiranog instruktora vožnje, nego krivim načinom ubiti ženi daljnju želju za volanom. Mehaničarima su draže mušterije žene od muškaraca. Iako će prije na više mjesta provjeriti cijene rada i dijelova, uvijek će se prije s nekim kvarom pojaviti u radioni, makar to bilo neznatno šuškanje, na koje bi muškarci samo odmahnuli rukom. Naravno da je razlog slabo poznavanje mehanike, ali se tako ponekad spriječe puno veći kvarovi. Statistika kaže da svaki četvrti auto u razvijenim državama kupi žena. Ako bi tome dodali da vjerojatno za svaki drugi kupljeni prevagne ženin glas, onda ćemo za nekoliko desetaka godina, istu temu morati posvetiti muškarcima i uzeti njih u obranu. Do tada, i u prometu se prema ženama ponašajte gentelmanski. Eventualnu grešku nemojte nagrađivati trubljenjem sirene i pomislite kako bi bilo vašoj supruzi da joj tako netko drugi trubi. A možda je bolje od vas riješila testove i nema ni jednog prometnog prekršaja...