Čudnog li naslova! No, i ozbiljnija iskustva s Baxterom, uče nas da je u nekim prilikama zrak neželjeni pratioc tekućina. Neki su to platili životima, pa bi uspoređivanje čovjeka i motora bilo morbidno, da tehnika ipak nije preslikavanje pojava iz prirode s inovacijama u praksi. Tako je Čovjek napravio motor koji će mu služiti, ali i stroj ima svoje granice upotrebljivosti, pa ga treba hladiti. Nekada je i zračno hlađenje bilo dosta prisutno, ali kako vodeno ima puno više prednosti, ono je prisutno gotovo u svim motorima današnjih automobila. Sve u svemu, pokretanjem motora, voda ili tekućina za hlađenje počinje vršiti svoju funkciju, a ta je preuzimanje topline motora na sebe.Dok je temperatura niska, grije se samo voda u motornom prostoru. Povišenjem temperature otvara se termostat i pušta vodu na beskonačnu cirkulaciju prema hladnjaku, gdje se ona ohladi i takva se opet vraća u motorni prostor. Pumpa vode je ta koja okretanjem svojih lopatica stalno vrti vodu u krug. I kako je zadnji put pisano, prilikom zamjene antifriza, sve je jednostavno ako vaš motor nema potrebu odzračivanja zraka iz sistema. Većina starijih vozila ( osim R-4 ) se sama odzračuje, pa nisu potrebni nikakvi dodatni radovi nakon zamjene antifriza. No, zaboravite li na taj važan detalj, a na motoru ili hladnjaku postoje mjesta gdje treba ispustiti zrak, možete riskirati doček Nove godine, naravno ne na Korzu, nego u nekom hotelu. Posljedice mogu biti blage, kao napr. zakuha voda, vi ga odmah ugasite i više ga ne dirate dok mehaničar ne izbaci zrak iz sistema, pa se sve svodi na tu operaciju. Ako nastavite voziti i pod povećanom temperaturom, može izgorjeti brtva glave ili se dogoditi još teži kvar. Ono što vas može buniti je da je nivo vode do propisane oznake na hladnjaku ili posudi, pa ne možete shvatiti zašto kuha. Probate li direktno spojiti termoprekidač, i on će pokazati svoju ispravnost. Međutim pojava tzv. zračnog jastuka, odnosno velikog mjehura zraka, spriječit će tekućinu da ima izravni kontakt s prekidačem i tako ga svojom povećanom temperaturom upali. Rekli smo već da je prvi signal prisutnosti zraka u sistemu nedostatak grijanja kabine. Dakle, polugica je postavljena na crveno a od grijanja ni "g", a prije ispuštanja vode iz sistema normalno je radilo. Potrebno je otvoriti haubu i na motoru i hladnjaku potražiti nešto u obliku čepova. Obično se nalaze na gornjim gumenim cijevima vode motora ili na onima koje vode u grijač kabine. Uvijek su negdje pri vrhu, tako da se morate zamarati tražiti ih negdje ispod. Ako postoje i na hladnjaku, također su na njegovom vrhu, dosta vidljivi. Nikako ne smijete to raditi kad je motor vruć, jer bi se mogli opeći. Za brže ispuštanje zraka, može se i kad je motor malo ugrijan, ali kad je termostat već otvoren, puhnuti u otvor hladnjaka ili posude i tako "guranjem" tekućine istisnuti prisutni zrak iz sistema. Prilikom tog posla, odzračnici moraju biti ne skinuti, ali odrvrnuti u toj mjeri da zrak može nesmetano napustiti prostor gdje nije poželjan. Svakako da poluga grijanja u kabini mora biti na crvenome, tj. otvorena kako bi zrak izašao i iz tog dijela. Najprije će početi izlaziti mjehurići zraka, a kasnije i samo tekućina. U tom momentu treba odzračnike zavrnuti. Ne zaboravite dodati tekućinu u sistem, jer je sad nivo pao. Kod nekih modela treba ipak ispustiti zrak dok motor radi, i to na isti način kao kad bi puhali u posudu. No, sada je tlak puno veći i pazite da vas friški antifriz ne poprska jer je jako mastan i teško se čisti. Prilikom izvođenja te operacije, dobro je da motor ima više okretaje, kako bi čim prije i čim više zraka bilo izbačeno. Takav način sačuvat će vas od neugodnog dodira usni s otvorom posudice ili hladnjaka, a ne zaboravimo da je antifriz otrovan. Može vam se dogoditi i nezgodacija da prilikom puhanja u otvor i zadržavanja tlaka, dobijete pritisak u glavi, pa vam se zavrti. Ako imate problema s tlakom, nemojte to raditi na ovaj način. Bolje da pati vaš džep, ako vam to radi mehaničar, nego da trošite na doktore. Treba naglasiti da takva prisutnost zraka u vodi nije usko povezana s konstantnom pojavom mjehurića. Ono što još treba izaći, bit će vani za desetak minuta. Ako se mjehurići dnevno javljaju, to je siguran znak da nešto s motorom nije u redu, tj. da zrak stalno ulazi u vodu, ali ne zato što nije do kraja ispušten, nego zato što je loše brtvljenje na brtvi glave motora, pa kompresija iz cilindra ulazi u rashladni sistem. Tu ne treba čekati, nego odmah poduzeti popravak dok vam mehaničar nije pobjegao na snijeg.