Kod većine knjiga samo prema vanjskom izgledu možete zaključiti o kojem se žanru radi i da li izbor priče odgovara vašem trenutačnom raspoloženju
Kod odabira i kupovine knjige često se odlučim na kupnju po njezinoj vanjskoj ljepoti. Na polici me među hrpom knjiga, pod uvjetom da ne idem kupovati već unaprijed određeni naslov, prvo privuče boja, zatim dizajn i tek onda sadržaj, autor i dodatna preporuka koji potvrđuju, ili ne, prvi “površan” odabir.
Ima nešto fora u tome da na licu mjesta pronađete dobru knjigu, o kojoj ne znate ništa, nešto kao da pronađete skriveno, mini blago.
Zato je taj prvi dojam veoma bitan. Korice knjige trebale bi biti jedan putokaz što vas to očekuje odvojite li vaše dragocjeno vrijeme na čitanje baš te knjige o kojoj ne znate ništa ili vrlo malo.
Naslovnica knjige trebala bi biti kao mini priča koja vas uvodi u pravu priču, izgled knjige treba obećavati sadržaj koji se nalazi unutra…
Kod većine knjiga samo prema vanjskom izgledu možete zaključiti o kojem se žanru radi i da li izbor priče odgovara vašem trenutačnom raspoloženju.
Jedan od važnijih faktora je naravno i boja. Boje kod nas pobuđuju različite spektre osjećaja. Uporaba boja veoma je bitan aspekt kod vizualnog izražavanja čija je funkcija privući korisnika. Tako različite boje utječu različito na korisnike, ovisno o njihovim preferencijama, spolu ili pak navikama i već naučenom jer povezujemo boje prema određenim prepoznatljivim situacijama i brendovima. Tako se, na primjer, plava boja često upotrebljava u dizajnu jer najčešće odgovara svim spolovima, opušta i stvara osjećaj povjerenja i sigurnosti. Kao drugi primjer možemo uzeti rozu boju koja podsjeća na razigranost, sreću i neke bezbrižne teme. Svaka boja ima svoje značenje i osjećaj koji pruža. Psihologija boja je jedno široko i iznimno zanimljivo područje.
Odabir i veličina fonta također je bitan element kod dizajniranja naslovnice. Tekst mora biti prepoznatljiv, davati dovoljno informacija i vizualno se uklopiti sa slikom. Kod poznatijih autora primjetit ćete da se kod tiska njihovih imena pribjegava velikim fontovima, možda čak i većim od samog naslova jer u ovom slučaju autor prodaje knjigu.
Optimalna kombinacija slika i teksta trebali bi vas vizualno privući i zadržati vašu pažnju kako biste istražili svaki detalj na koricama, a da vas u isto vrijeme ne opterećuje s previše informacija.
Naravno, ne treba suditi knjigu samo “by its cover”, po koricama, već po sadržaju i osjećaju koji nam pruža nakon čitanja, ali moramo priznati da je lijep dizajn itekako bitan. :)