Samo za proučavanje procedura odvojite barem 1 sat svog vremena. Svaka od aplikacija potpuno je različita od ostalih, pa nemojte misliti da ćete tako brzo svladati njihove čari.


Danas sam poželjela po­dijeliti s vama svoje iskustvo korištenja elektronskih ser­visa, koji su za neke male poduzetnike od početka ove godine (ako ne već od ranije) obavezni.

Korištenje servisa E-po­rez­na obavezno je za sve poduzetnike koji su u sustavu PDV-a, u VIES bazi ili imaju više od tri zaposlena. Oni koji imaju manje za­po­slenih, najčešće ga ipak oda­beru, jer se JOPPD obrasci moraju predavati na dan kad isplaćujete oporezivu ispla­tu, pa je to u praksi ne­moguće činiti ako niste re­gistrirani na taj servis.

Ovo neka uzmu u obzir i odgovorne osobe u udrugama, koje gotovo sve imaju isplate honorara ili barem naknada putnih troškova vo­lonterima, koji se moraju prijavljivati putem JOPPD obrazaca.

Istu obavezu imaju i obrtnici u sustavu paušalnog opo­rezivanja i samostalne stručne djelatnosti.

E-mirovinsko i E-zdrav­stveno, tj. prijave i odjave djelatnika putem tog servisa su obavezne od 1. travnja ove godine za sve koji imaju više od tri zaposlena. Od p­očetka ove godine novost je i rok od 24 sata za prijavu na mirovinsko (fizički, ili pu­tem ovog servisa).

Da biste bilo koji od navedenih servisa mogli koristiti, morate imati karticu ili tzv. 'stick' sa digitalnim certi­fi­katom, koji će služiti za vaše predstavljanje i potpisivanje sadržaja.

Nakon toga, trebate pristupiti svakom od servisa putem određene procedure. Neću ih ovdje opisivati, već ću samo reći da su sve tri potpuno različite, da ih mo­rate proučiti, sa odgova­ra­jućih mrežnih mjesta (web stranica) spremiti i ispuniti punomoći i pristupne listove, te ih sve - uz propisane priloge odnijeti na šaltere nadležnih ureda.

Samo za proučavanje pro­­­cedura odvojite barem 1 sat svog vremena.

Jednom predano ovlašte­nje na poreznu upravu i na šalter 'mirovinskog' bit će aktivirano za 24 sata (ili i prije), ali od 'zdravstvenog' ćete tek nakon 15-20 dana dobiti obavijest da je ko­riš­tenje sustava omogućeno.

Svaka od aplikacija potpuno je različita od ostalih, pa nemojte misliti da ćete tako brzo svladati njihove čari.

Za neke od njih trebat ćete imati staru verziju in­ternet preglednika, tako da na istom računalu nećete moći koristiti internet ban­karstvo i ovu aplikaciju, već ćete morati imati stalno ak­tivnog sposobnog softver­skog stručnjaka. Ili barem dva računala.

Dvije su internet aplika­cije:  jedno je program koji trebate instalirati na ra­ču­nalo.

Za jednu od njih pokazalo se da je neke dijelove lakše koristiti putem jednog internet preglednika, a druge dijelove preko drugog preglednika, jer su sustavi za predaju obrazaca na istoj aplikaciji potpuno različiti.

Kod prijave radnika sve podatke o osobama ćete, naravno, upisivati dva puta. 

Ako nešto niste učinili dobro, saznat ćete tek iz e-maila, koji će stići za nekoliko sati, ili slijedeći dan, kada ste možda već propustili rok!

Prijavu na zdravstveno osiguranje radnika nećete moći učiniti sve dok je on prijavljen u taj sustav, pa makar i kao nezaposlena osoba.

Također, da bi mogli pro­vesti prijavu na ZO, morate imati verificiranu prijavu od MO, tako da ćete nekoliko dana morati provjeravati je li to učinjeno, a onda skenirati potvrdu i kao privitak ju slati zajedno sa skeniranim osta­lim prilozima.

Ova nova obveza nametnuta je malim poduzetnicima kako bi se stvari ubrzale i pojednostavile. Kako i kome - to prepuštam vama da zaključite. K tome još uzmite u obzir da to sve što je netko s vaše strane 'ukucao' s druge strane netko po­novo 'ukucava' ili veri­fi­cira.

Ako ćete se sami sa svime ovime baviti, oboružajte se znanjem, opremom i nadas­ve strpljenjem. Ako ćete za to ovlastiti svog knjigovođu, budite sigurni da je taj stručan i promišljen, jer sve te prijave on čini u vaše ime i posljedica je neka vaša fi­nancijska obveza. 

Sretno!

Teme i pitanja slobodno predlažite na Facebook stranici: Makora knjigovodstvo i poslovne usluge