Nedavno sam otvorila internet turističku agenciju i želja mi je uključiti lokalno stanovništvo, njihova znanja, iskustvo i svakodnevicu u svoju turističku ponudu tako da se oni kao fizičke osobe predstave na internet stranici moje agencije sa svojim ponudama te da strani gosti koji dođu u Hrvatsku mogu prema svojim afinitetima kupiti uslugu te tako dobiti posebno iskustvo. Ponude bi bile nešto poput "jutarnje trčanje nasipom", "branje maslina", "šoping na buvljaku", "upoznavanje hrvatskih konoba" i sl. Iz Ministarstva turizma sam dobila potvrdu da se takvo vođenje ne smatra turističkim vođenjem u smislu Zakona o pružanju usluga u turizmu.  Nadalje, ideja je da bi lokalno stanovništvo (fizička osoba) koje predstavi svoju ponudu na mojoj stranici bilo u mogućnosti odrediti cijenu za svoju ponudu/uslugu, a turist bi istu mogao kupiti po cijeni koju je lokalna osoba odredila uvećanu za moju proviziju. Iznos bi im se isplatio nakon što se usluga izvrši.  Na koji način bi moja tvrtka mogla isplatiti fizičkoj osobi iznos koji ista potražuje za svoje usluge tj. koji ugovor bi se trebao sklopiti? Je li takav ugovor moguće sklopiti putem interneta i da se smatra pravovaljanim?

 



Da bi fizičke osobe mogle pružati ovakve usluge, moraju imati registriranu poslovnu djelatnost - obrt ili poduzeće. U tom slučaju Vi kao posrednik s njima sklapate ugovor o poslovnoj suradnji, oni Vam šalju račun koji Vi plaćate na njihov poslovni račun.

Ako to nemaju, onda se radi o povremenom angažiranju suradnika za obavljanje nekog djela, što podliježe pravilima o isplati drugog dohotka. U tom slučaju - po ispunjenju ugovora, tj. isporuci djela, Vaša tvrtka ili obrt obračunava doprinose i poreze te ih plaća istovremeno s isplatom neto iznosa na žiro-račun izvršitelja (ne tekući račun i ne u gotovini). Istovremeno predajete i JOPPD obrazac. Račun kupcima - turistima - u oba slučaja izdaje vaša turistička agencija.

Ugovori se mogu razmijeniti putem interneta, ali sumnjam da bi takvi ugovori pomogli u slučaju kakvog spora, jer njima je sporna vjerodostojnost.